RE: [Friesland-genealogy] Reisverslag op rijm uit 1783

  • JP Mels
    Message 1 of 3 , Dec 17, 2012
      Beste Sake,

      Ik heb der is een stukje van gelezen. Daar mag je haast een vakantie voor
      opnemen om te lezen, maar dat ga ik doen. Want het schept wel een beeld over
      het denken toentertijd.

      Komt wel de volgende vraag in mij op.

      Was dit een uitzonderlijk stukje “welvaart” ? Of was het, voor de rijken,
      een soort van voorjaars vakantie. Doet mij een beetje denken aan de
      tienertour in mijn jeugd.

      Groet, Johan.

      _____

      Message 2 of 3 , Dec 18, 2012
        Hallo Johan,

        Ik denk dat zo'n reis zeer uitzonderlijk was, ook voor zonen van
        welgestelde boeren uit de Friese Wouden.

        Met vriendelijke groeten,

        Sake Wagenaar