Reisverslag op rijm uit 1783

  • S. Wagenaar
    Message 1 of 3 , Dec 17, 2012
      In 1783 maken de boerenzonen Hepke Egberts (Buma) en IJe Symens
      (Luimstra) een reis van twee weken naar Holland. Hun reisverslag op rijm
      staat nu op mijn website:
      http://www.sakewagenaar.nl/vondsten-mainmenu/226-reisverslag-op-rijm-uit-1783

      Met vriendelijke groeten,

      Sake Wagenaar
    • JP Mels
      Message 2 of 3 , Dec 17, 2012
        Beste Sake,

        Ik heb der is een stukje van gelezen. Daar mag je haast een vakantie voor
        opnemen om te lezen, maar dat ga ik doen. Want het schept wel een beeld over
        het denken toentertijd.

        Komt wel de volgende vraag in mij op.

        Was dit een uitzonderlijk stukje “welvaart” ? Of was het, voor de rijken,
        een soort van voorjaars vakantie. Doet mij een beetje denken aan de
        tienertour in mijn jeugd.

        Groet, Johan.

        _____

        Message 3 of 3 , Dec 18, 2012
          Hallo Johan,

          Ik denk dat zo'n reis zeer uitzonderlijk was, ook voor zonen van
          welgestelde boeren uit de Friese Wouden.

          Met vriendelijke groeten,

          Sake Wagenaar