Mayke Botes

  • Klaas
    Message 1 of 1 , Dec 15, 2012
      Fryslan groep:

      Mijn voorouder, Mayke Botes (ook Maike of Bootis), is getrouwd als volgt:

      Wonseradeel, huwelijken 1780
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 14 mei 1780 in Makkum
      Bruidegom: Meindert Cornelis afkomstig van Makkum
      Bruid: Mayke Botes afkomstig van Franeker

      Zij is gedoopt als volgd:

      Wonseradeel, dopen, geboortejaar 1757, doopjaar 1791
      Geboren in 1757 in Tjummarum
      Gedoopt op belijdenis op 11 februari 1791 in Makkum
      Dopeling: Maijke Botes, dochter
      Dochter van niet genoemde vader en niet genoemde moeder

      Het is bijna zeker dat de voornaam van haar moeder moet Baukje(n) wezen (de naam van haar oudste dochter).

      Volgens de huwelijk acte van haar kleinzoon Cornelis, de ouders van Mayke waaren Bote Gerrits en Janke Jans van Sint Anna Parochie; maar volgens de huwelijk acte van een andere kleinzoon, Bote, de ouders waaren Boote Annes en Baukjen Jans. Ik heb geen echtpaar gevonden met deze namen.

      Ik heb de volgende huwelijk gevonden in Franeker: is het mogelijk dat ze zijn de ouders van Mayke?

      Franeker, huwelijken 1740
      Vermelding: Ondertrouw op 9 januari 1740
      Bruidegom: Boote Rients afkomstig van Franeker
      Bruid: Bauckjen Jochums afkomstig van Franeker

      Franeker, huwelijken 1740
      Vermelding: Bevestiging huwelijk op 27 januari 1740
      Bruidegom: Boote Rients afkomstig van Franeker
      Bruid: Brechjen Johannes afkomstig van Franeker
      Opmerking : beiden buiten Franeker

      In 1749, Boote Rients woonde steeds in Franeker:

      Franeker Quotisatie 1749
      Wijk: Oostvliet
      Omschrijving : metselaarsknegt
      Perso(o)n(en): Boote Rients
      Aant. volw. : 2
      Aant. kind. : 3
      Aanslag : 11:13:00

      Als iemand meer hiervan weet? Alle ideen welkom!

      Klaas Bylsma
      Website: http://kbylsma.bravehost.com/