weet iemand wie dit is?

  • Irene Visser
    Message 1 of 5 , Dec 12, 2012
      Hallo,

      wat te doen als je bij iemand die een stamboom op internet heeft, dingen
      ziet staan en letterlijk van je overneemt? En niet zoiets als overleden
      dd en geb. dd.
      Nee echt iets heel persoonlijks. Wat een buitenstaander niet weten kan.

      Betreft ene Tineke Fopma. en geloof niet dat het fam. is. Dat die moet het
      echt van mijn gegevens hebben overgenomen. Volgens mij heb ik haar al
      eerder aangesproken over dingen die ik aleen maar wist van mijn fam. En dat
      is nu weg. Maar nu vindt ik dit dus weer. Wat is daar aan te doen?

      Als ze mijn naam erbij zet prima met zijn stambomen. Maar dat doet ze niet.

      Irene.

    • JP Mels
      Message 2 of 5 , Dec 12, 2012
        Dag Irene,

        Je schrijft "iets heel persoonlijks, wat een buitenstaander niet weten kan!

        Als jij het zelf niet hebt gepubliceerd op internet dan zou ik in eerste
        instantie gaan zoeken naar "het lek". Van wie heeft deze persoon mijn
        gegevens gekregen? Familie, een openbaar archief?

        Dan vind ik het volgende op internet om te proberen de gegevens weer van het
        net te krijgen,

        http://www.mijnprivacy.nl/vraag/privacy_internet/persoonsgegevens_verwijdere
        n_internet/pages/verwijderen.aspx

        Ik hoop dat de link goed overkomt, anders even Googelen op,

        <http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=persoonsgegevens%20op%20internet&sour
        ce=web&cd=4&cad=rja&ved=0CEQQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.mijnprivacy.nl%2Fvraa
        g%2Fprivacy_internet%2Fpersoonsgegevens_verwijderen_internet%2Fpages%2Fverwi
        jderen.aspx&ei=XOLIUKPnKs-S0QXqrICoBg&usg=AFQjCNF6q1XePahLGIGrWBkD5LINBREv7A
        &sig2=DA0z7etYlFv73-1U8m2l1g> Persoonsgegevens van internet verwijderen

        Succes, Johan.

        _____

        Message 3 of 5 , Dec 12, 2012
          Beste Irene,

          Wat komen de links allemaal beroerd over!!

          Ga naar Google en zoek op "persoonsgegevens van internet verwijderen"

          Dan kom je direct op de link van het College Bescherming Persoonsgegevens.
          Met tips en voorbeeld brieven.

          Message 4 of 5 , Dec 13, 2012
            Bedankt Johan,

            zal eens kijken. En ze heeft het van mij stamboom gehaald en woordelijk
            neergezet zoals he bij mij staat.
            Denk toch dat ze eerst wel even toestemming had mogen vragen. Of zet erbij
            waar je het weghaalt.

            Groetjes Irene.

          • Hinke
            Message 5 of 5 , Dec 13, 2012
              Irene, heel vervelend dat ze ongevraagd jouw 'tekst' gebruiken. Heb je
              een eigen site waar het opstaat? Zo ja geef dan duidelijk aan wat er wel
              en niet gebruikt mag worden. In principe mag niet alles zo maar zonder
              toestemming gebruikt worden wat je op internet vindt maar het is altijd
              prettig wanneer er aangegeven staat wat wel en niet mag. Onderaan op
              onze website hebben wij de volgende link staan:
              http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/deed.nl

              En dan hopen we altijd maar dat iedereen zich daar aan houdt.

              Maar ik zou zeker degene die jouw tekst heeft gebruikt er op wijzen dat
              dit niet zonder meer zo maar kan en mag.

              groet, Hinke
              http://www.bbww-archief.nl