RE: [Friesland-genealogy] Gerben Cornelis van Grou en Dieuwke Sijmons Bakker

  • Lukas Cazemier
    Message 1 of 4 , Nov 16, 2012
      Hallo Klaas Pera,

      Er wordt in 1753 te Grouw een Gerben gedoopt:

      Idaarderadeel, dopen, doopjaar 1753
      Dopeling: Gerben
      Gedoopt op 13 mei 1753 in Grouw
      Kind van Cornelis Gerbens en niet genoemde moeder
      Herv. gem. Grouw, doop 1653-1811
      Inventarisnr. : DTB 422.
      Zou dat jouw Gerben kunnen zijn?
      Groet,

      Lukas Cazemier.

      _____

      Message 2 of 4 , Nov 16, 2012
        Hallo Lukas,

        Dat moet hem wel zijn. De bronnen geven als zijn geboortejaar 1753 of 1754. Verder wordt er op de website www.gameo.org een zekere predikant Kornelis Gerbens (van Grouw) genoemd, waarvan ik al vermoedde, dat hij de vader van Gerben zou zijn. De link is trouwens

        http://www.gameo.org/encyclopedia/contents/G470.html/?searchterm=gerbens

        Nu nog even de moeder van Gerben en de ouders van Dieuwke (namen zijn bekend) zoeken. Hartelijk dank voor deze mooie vondst.

        Hartelijke groeten,

        Klaas Pera

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "Lukas Cazemier" <lukas@...> wrote:

> [...]
        > Gedoopt op 13 mei 1753 in Grouw
        > Kind van Cornelis Gerbens en niet genoemde moeder
        > Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken (DTBL)

      • klaaspera
        Message 3 of 4 , Nov 16, 2012
          Hallo Lukas en anderen,

          De moeder van Gerben heb ik ook gevonden. Zij heette Janneke Gerbens getuige de volgende huwelijksvermelding:

          Idaarderadeel, huwelijken 1752
          Vermelding: Bevestiging huwelijk op 30 april 1752 in Grouw
          Bruidegom: Cornelis Gerbens afkomstig van Grouw
          Bruid: Janneke Gerbens afkomstig van Warga

          Gestandaardiseerde namen:
          Bruidegom: KORNELIS GERBENS
          Bruid: JANKE GERBENS

          Bron:
          Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)
          Trouwregister Hervormde gemeente Grouw 1743-1810
          Inventarisnr.: DTB 425

          Met vriendelijke groet,