Re: Foockel Eysinga

  • reyacta
    Message 1 of 5 , Nov 14, 2012
      Hallo beiden,

      bij mijn weten heeft vooral Simon Wierstra veel van de oude gegevens vergeleken met echte bronnen.
      Hij noemt alleen een Foockel N. met Aede Keimpes Jongema

      Een latere Jongema met een Hack Gerckesdr. Eysinga is wel gedocumenteerd.
      http://www.simonwierstra.nl/JONGEMA.htm
      http://www.simonwierstra.nl/EYSINGA.htm

      Veel van die oude testamenten kun je vinden hier:
      http://www.fryske-akademy.nl/fryske-akademy/utjeften/online-publikaasjes/skiednis/fryske-testaminten-oant-1550/?no_cache=1&sword_list%5B%5D=testaminten

      En het dootboeck met de datums van de edelen en hun echtgeno(o)ten/s hier:
      http://home.wanadoo.nl/m.bourgonjen/EHVD/kerkkalender.htm

      Het StamBoek waar op internet of in bomen vaak naar verwezen wordt, hier:
      http://www2.tresoar.nl/digicollectie/object.php?object=198
      De helft schijnt onbetrouwbaar te zijn.

      groet Margreet