RE: [Friesland-genealogy] Re: Van Oosten voor 1811

  • nynke van den hooven
    Message 1 of 19 , Nov 14, 2012
      Jan, In de record van Arend van Oosten op (http://www.ortsfamilienbuecher.de/) wordt vermeld dat dochter Trientje in Groningen geboren werd. Dus heb ik even op allegroningers gezocht en gevonden dat vader Arend, zoon van Egbert van Oosten, schipper, en Roelofje Pieters, in 1820 in Groningen trouwde met Klaasje Jaanekes.Dat lijken dan inderdaad Groningse Van Oostens. Ook Arend was later schipper. Misschien is de verklaring voor de achternaam misschien precies het omgekeerde :-)? De oorsprong van de familie lag in Duitsland en dus nam Jan Dirks in 1811 daarom de naam Van Oosten aan. Daar kwam zijn familie vandaan...? Met vriendelijke groet,Nynke van den Hooven.
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      From: ooste061@...
      Date: Tue, 13 Nov 2012 17:26:43 +0100
      Subject: RE: [Friesland-genealogy] Re: Van Oosten voor 1811

      Nynke,

      Die vermelde leeftijd van 50 jaar wil er bij mij nog niet in (zie eerdere

      info)

      Het verschil in leeftijd zou op z�n hoogst 10 jaar zijn lijkt mij.

      Of hij mogelijk eerder getrouwd is geweest deed mij even verder zoeken in

      Nordhorn (jouw gebruikte database) en wie schetst mijn verbazing dat ik ook

      nog een Arend van Oosten (herkomst Groningse?)tegenkom met een dochter

      Trientje. Zoek ik met de naam die in jouw bericht staat dan vind ik ook nog

      een Enne van Oosen. Enne is (Oost-)fries. Zouden de van Oostens mogelijk

      daar soms een tijdje hebben gebivakeerd?

      In ��n van de opsommingen wordt ook het dorpje Hesepe genoemd. Daar heb ik

      zelf ruim een jaar gezeten.

      Sneupen blijft leuk maar roept soms meer vragen op dan antwoorden.

      Jan

      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com