Rinske DE JONG - Ooststellingwerf

  • F. de Jong
    Message 1 of 1 , Aug 13, 2001
      Gezocht: overlijdensdatum en verdere gegevens van Rinske de Jong, geboren 15
      oktober 1871 te Appelscha. Haar naam wordt ook wel geschreven als Renske
      Fokkes de Jong.

      Achtergrond: de persoonskaart van mijn voormoeder Trijntje Johannes Bijlstra
      (*8 juni 1849 - +22 juli 1941 Ooststellingwerf) laat op de achterzijde de
      naam van Rense de Jong zien. (*4 september 1889 Appelscha - +15 mei 1960
      Assen)

      De persoonskaart van Rense de Jong vermeldt als moeder echter Renske Fokkes
      de Jong. Zijn geboorteakte eveneens; de naam van een vader ontbreekt.

      Na enige speurwerk vond ik bij het CBG in Den Haag de geboorteakte van
      Rinske de Jong (*15 oktober 1871 Appelscha), als dochter van Fokke Hanzes de
      Jong en Trijntje Johannes Bijlstra.

      Wie kan mij helpen aan verdere gegevens over Rinske de Jong? Ik heb
      ondertussen een aantal overlijdensaktes van Rinskes en Renskes de Jong
      bekeken, maar de door mij gezochte Rinske zat daar niet tussen.

      Ik vermoed dat Rinske na de geboorte van haar zoontje uit Appelscha is
      weggetrokken. Rense zal verder door zijn grootouders zijn opgevoed, vandaar
      de foutieve vermelding op de persoonskaart van Trijntje Johannes Bijlstra.

      Met vriendelijke groet,

      Fokke de Jong - Hellevoetsluis - Nederland
      fdejong@...
      f.dejong@...

      Onderzoek naar: De Jong - De Haan (Opsterland en Ooststellingwerf in
      Friesland), Giezen en Eitens (Roden en Peize in Drenthe)