RE: [Friesland-genealogy] Klaas IJlstra

  • JP Mels
    Message 1 of 12 , Nov 3, 2012
      Je zou zelf kunnen zoeken op / in,,,

      http://www.tresoar.nl/

      http://www.allefriezen.nl/

      http://www.genlias.nl <http://www.genlias.nl/nl/search.jsp> /

      http://genealogie.startpagina.nl/

      _____

      Van: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      [mailto:Friesland-genealogy@yahoogroups.com] Namens klein_bijtje
      Verzonden: zaterdag 3 november 2012 19:50
      Aan: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Onderwerp: [Friesland-genealogy] Klaas IJlstra

      Hallo allen,
      Ben nieuw hier dus als ik het niet goed doe mijn excuses.

      Ik ben op zoek naar info over mijn overgrootvader Klaas IJlstra.
      Geboren: 20-10-1868 Harlingen.
      Overleden: 3-12-1947 Harlingen.

      Hij zou volgens de overlevering gevaren hebben als bootwerker op Londen. Is
      hier iets over te vinden en zo ja waar? Heb het Fries scheepvaartmuseum al
      geprobeerd maar ben niet veel wijzer geworden.
      Hoop dat iemand een idee heeft waar te zoeken...
      Alvast bedankt.

    • klein_bijtje
      Message 2 of 12 , Nov 4, 2012
        Bedankt voor alle snelle reacties, super!!!
        Ik was inderdaad al aan het zoeken geweest in alle genoemde sites maar helaas tot nu toe zonder resultaat. Volgens de berichten via familie heeft hij vanuit Harlingen op Londen gevaren, maar niemand kan er meer over vertellen. Vandaar dat mijn hoop op jullie is gevestigd. Bestaat er misschien een site waar info is te vinden over deze schepen en zijn opvarenden????

        Klaas IJlstra was getrouwd met Pietje Monsma 13-11-1893 Harlingen.
        Ze kregen 8 kinderen waaronder 1 doodgeboren kindje. Verder 6 meisjes (Sybrigje, Klaasje, Wilhelmina, Wietske, Sietske en Anna) en mijn opa Jan IJlstra getrouwd met Neeltje Feikema. 6-4-1933 Harlingen.

        Met vriendelijke groet
        Belinda IJlstra
      • JP Mels
        Message 3 of 12 , Nov 4, 2012
          Dag Belinda,

          Nog een klein stukje onderzoek gedaan en ik kom op het volgende,,

          De volgende tekst vond ik op

          http://www.oud-harlingen.nl/fokke_sytema/swift.htm

          “de in Londen gevestigde General Steam Navigation Company”

          Het genoemde bedrijf is nu P & O. Zij hebben een archief. Lees meer daar
          over op onderstaande site pagina drie.

          http://www.poheritage.com/our-history/company-guides/general-steam-navigatio
          n-company

          Maar misschien kun je ook Riet Smal aanschrijven, zie onderstaande link.

          http://www.slimreizen.nl/index.php?crypt=dmlld3M9cHJpbnRDYXNlKDI5MzcpJmVsZW1
          lbnRJZD05MA==

          Succes, Johan.

          _____

          Message 4 of 12 , Nov 5, 2012
            Hallo Johan, dank je wel voor de links. Hier ga ik eens op mijn gemak in spitten. Ik laat het weten als ik iets gevonden heb!!!!!

            Groetjes Belinda
          • klein_bijtje
            Message 5 of 12 , Nov 11, 2012
              Johan, ben al dagen aan het zoeken maar helaas nog niks wijzer geworden....

              Dus mocht er nog iemand een tip hebben hou ik me aanbevolen!!
              Gr. Belinda

              --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "JP Mels" <jpmels01@...> wrote:

> [...]
              > n-company
              >

              > Maar misschien kun je ook Riet Smal aanschrijven, zie onderstaande link.

            • JP Mels
              Message 6 of 12 , Nov 11, 2012
                Dag Belinda,

                Ik heb er vanavond eens een mailtje aan gewaagd. Mijn beste "school Engels"
                getoond.

                Wordt vervolgd,,

                Groet, Johan.

                _____

                Message 7 of 12 , Nov 12, 2012
                  Hallo Johan, dank je wel voor de moeite.
                  Mijn engels is waarschijnlijk veel slechter dan het jouwe vandaar dat ik ook zolang bezig ben geweest met zoeken. Hoop dat er wat uitkomt.

                • JP Mels
                  Message 8 of 12 , Nov 23, 2012
                    Beste Belinda,

                    Tot op heden heb ik nog geen enkele reactie gekregen op mijn mail berichten.
                    Ondertussen heb ik ook de Hollandse vertegenwoordiging van P&O
                    aangeschreven, helemaal niets, geen reactie. Zelfs niet iets van "uw bericht
                    ontvangen maar ik kan er niets mee".

                    Ik zal er op een stille avond nog eens een gokje aan wagen, maar ik zie het
                    donker in, jammer.

                    Hartelijke groet, Johan.

                    _____

                    Message 9 of 12 , Nov 24, 2012
                      Hallo Johan,
                      Wat onwijs jammer inderdaad, maar super dat je er tijd in hebt willen steken, dus nogmaals bedankt voor de moeite!!!!
                      Groetjes Belinda