Meer info gezocht over Tjibbe (Jans) Bakker geboren 1855

  • fbakker@rocketmail.com
    Message 1 of 8 , Oct 21, 2012
      Tjibbe (Jans) Bakker, zoon van Jan Pieters Bakker en Baukje(n) Johannes Pool, is geboren te Franeker (in 't schip) op 29-09-1855. Ik kan van Tjibbe verder nergens iets vinden. Geen huwelijksakte, overlijdensakte, vermelding als emigrant, helemaal niets. Wie kan mij helpen? Vriendelijke groet, Frans Bakker.
    • fbakker@rocketmail.com
      Message 2 of 8 , Oct 21, 2012
        Aanvulling: in Militieregisters.nl heb ik gevonden dat Tjibbe Bakker in
        1875 ontheffing van de dienstplicht kreeg i.v.m. broederdienst. Als zijn
        woonplaats werd Beets gegeven, als beroep schipper. Dat compliceert het
        zoeken behoorlijk...

        Message 3 of 8 , Oct 22, 2012
          Frans,

          Dan zou het Bevolkingsregister van Opsterland (Beets) misschien een
          aanknopingspunt kunnen bieden? Maar dat is online vast niet beschikbaar…..

          Met vriendelijke groet,

          Nynke van den Hooven

          Message 4 of 8 , Oct 24, 2012
            Dank je, Nynke,

            Via Genver is het Bevolkingsregister te raadplegen. Ben nu halverwege met uitspitten. Nog niets gevonden. Ik geef de moed niet op, maar ik vrees dat Tjibbe Bakker vooralsnog in de schaduwen der tijd verborgen blijft.

            Met vriendelijke groet,

            Frans Jurjen Bakker

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Nynke van den Hooven <nynkevandenhooven@...> wrote:

> [...]
            >

            > Dan zou het Bevolkingsregister van Opsterland (Beets) misschien een
            > aanknopingspunt kunnen bieden? Maar dat is online vast niet beschikbaar…..

          • klaaspera
            Message 5 of 8 , Oct 25, 2012
              Hallo Frans,

              Je zou nog een mail kunnen sturen naar het Fries Scheepvaartmuseum of het Noordelijk Scheepvaartmuseum in Groningen, met de vraag, of ze daar de bewuste schipper kennen.

              Met vriendelijke groeten,

              Klaas Pera

              Message 6 of 8 , Oct 25, 2012
                Dag Klaas,

                Bedankt voor de tip. Een mail naar beide musea is verzonden.

                Met vriendelijke groet,

                Frans Jurjen Bakker

                --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "klaaspera" <pera@...> wrote:

> [...]
                >
                > Je zou nog een mail kunnen sturen naar het Fries Scheepvaartmuseum of het Noordelijk Scheepvaartmuseum in Groningen, met de vraag, of ze daar de bewuste schipper kennen.

              • blauwe- parel
                Message 7 of 8 , Oct 26, 2012
                  Hallo Frans, Ik heb deze voorouder: Tjabel/Tiaebele/Tjibbe Jans Bakkerarbeiderged. 30-03-1755 Oosterwoldeov. 07-02-1820 Haulerwijkgeh. 21-03-1790 DonkerbroekmetAafke (Aaltje) Willems Poede(s)Kinderen uit dit huwelijk mij bekend:1790 Aaltje Tjabels Bakker (Antje Bies)1792 Henderkien Tjabels Bies1794 Jantien Tjabels Bies1804 Hinke Tjibbes BiesAllen geboren te Haulwerwijk. Misschien kun jer wat mee. MargaretTo: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
                  From: bakker.fj@...
                  Date: Wed, 24 Oct 2012 22:40:23 +0000
                  Subject: [Friesland-genealogy] Re: Meer info gezocht over Tjibbe (Jans) Bakker geboren 1855

                • fbakker@rocketmail.com
                  Message 8 of 8 , Nov 3, 2012
                    Dag Margaret,

                    Helaas, ik kan er niets mee. Maar bedankt voor het meedenken...

                    Vriendelijke groet,

                    Frans Jurjen Bakker