Leffert Hemrica

  • s.hemrika@quicknet.nl
    Message 1 of 3 , Sep 22, 2012
      Ik ben al aardig ver met de familie Hemrica/ Hemrica. Leffert Sytses Hemrica
      levert nog steeds raadsels op. Hij komt op 6-12-1722 uit Drachten en is dan
      lidmaat in Opsterland. Zijn vrouw is dan Wytske Eernst. Op 5-10-1723 wordt
      er een zoon Sietse in Ureterp gedoopt. Is de moeder Wytske? Op 16-9-1731 is
      hij lidmaat in Opsterland met als vrouw Anna van Lotten. Vanaf 1732 is hij
      lidmaat in Leeuwarden.

      Over beide vrouwen kan ik nog steeds niets vinden wat betreft doop en
      huwelijk met Leffert of overlijden.

      Ik hoop dat iemand mij een duwtje kan geven.

      Bert Hemrika

    • Appy de Vries
      Message 2 of 3 , Sep 23, 2012
        Hallo Bert,
        Misschien overbodig maar
        deze Hemrica heb ik voor jouw,
        uit mijn fam.
        Pieter [Petrus] Hemrica,predikant,
        ondertr.15-05-1722 in Nieuwbrongerga
        getrouwd 17-09-1722 in Amsterdam
        met Catharine de Jongh uit Amsterdam
        Petrus is overleden inSchermerhorn [1752]
        folle groetsjes
        Appy.
[...]

        -----
        Geen virus gevonden in dit bericht.
        Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
        Versie: 2012.0.2221 / Virusdatabase: 2441/5286 - datum van uitgifte:
        09/22/12
      • s.hemrika@quicknet.nl
        Message 3 of 3 , Sep 23, 2012
          Bedankt, Appy, maar die had ik al in de verzameling. Groetjes!