Re: [Friesland-genealogy] Re: Severin/Severijn/Sifferin & Van Asperen/Van Aarssen/Van Aasen

  • Paul Souverein
    Message 1 of 12 , Sep 18, 2012
      Dank je voor reactie weer.
      Heb je/is er enig concreet idee waarom/hoe de naam Dahs uit Skandinavië
      komt? (ik denk overigens dat Skandinavië al dichtbij kan liggen gezien de
      Skandinavische invloeden in Noord-Duitsland in de geschiedenis
      (Schleswig-Holstein, nu nog Deense minderheden) en ook Mecklenburg
      destijds), dus je weet nooit. Sören is inderdaad de Deense/Skaninavische
      versie van Severin. Ik ben wel benieuwd naar concrete(re)
      aanknopingspunten, dus als je die hoort, graag.
      Ik ben intussen ook met de naam Dahs bezig geweest, er is een grote
      concentratie in Königswinter (Westfalen), daar is ook een groot
      tuinbedrijf, en er is ook een advocatenkantoor. Ik heb 2 Johannes Dahs
      gesproken, 1 begrefnisondernemer (!) met pensioen, en 1 die met het
      tuinbedrijf verbonden was/is, maar zij weten niets van het bestaan van
      familie-onderzoek etc. Als ik iets meer te weten kom (tenslotte is nog niet
      bewezen wat de exacte familienaam destijds was, ik denk wel dat het de
      richting Dahs gaat), laat ik het weten.
      Groet,
      Paul

      Op 18 september 2012 11:52 schreef Bert Klok en Gerda Herder <
      gerberk@...> het volgende: