Re: [Friesland-genealogy] Re: Severin/Severijn/Sifferin & Van Asperen/Van Aarssen/Van Aasen

  • Bert Klok en Gerda Herder
    Message 1 of 12 , Sep 18, 2012
      Paul, ik kan het niet ontdekken, maar ik heb gehoord dat er in de Harlinger
      familie het verhaal gaat dat Dahs oorspronkelijk uit Skandinavië komt. Dan
      zou Sifferin een verschrijving van Sören kunnen zijn. Dat heb ik wel vaker
      gezien. Het probleem wordt eerder groter ;-)!
    • Paul Souverein
      Message 2 of 12 , Sep 18, 2012
        Dank je voor reactie weer.
        Heb je/is er enig concreet idee waarom/hoe de naam Dahs uit Skandinavië
        komt? (ik denk overigens dat Skandinavië al dichtbij kan liggen gezien de
        Skandinavische invloeden in Noord-Duitsland in de geschiedenis
        (Schleswig-Holstein, nu nog Deense minderheden) en ook Mecklenburg
        destijds), dus je weet nooit. Sören is inderdaad de Deense/Skaninavische
        versie van Severin. Ik ben wel benieuwd naar concrete(re)
        aanknopingspunten, dus als je die hoort, graag.
        Ik ben intussen ook met de naam Dahs bezig geweest, er is een grote
        concentratie in Königswinter (Westfalen), daar is ook een groot
        tuinbedrijf, en er is ook een advocatenkantoor. Ik heb 2 Johannes Dahs
        gesproken, 1 begrefnisondernemer (!) met pensioen, en 1 die met het
        tuinbedrijf verbonden was/is, maar zij weten niets van het bestaan van
        familie-onderzoek etc. Als ik iets meer te weten kom (tenslotte is nog niet
        bewezen wat de exacte familienaam destijds was, ik denk wel dat het de
        richting Dahs gaat), laat ik het weten.
        Groet,
        Paul

        Op 18 september 2012 11:52 schreef Bert Klok en Gerda Herder <
        gerberk@...> het volgende: