openbaarheid van bevolkingsgegevens

  • w.de.groen1@kpnplanet.nl
    Message 1 of 1 , Sep 8, 2012
      Ik heb de discussie omtrent de openbaarheid gevolgd. Bij de diverse archieven kom je niet (veel) verder. Wat soms wel kan helpen zijn familie-advertenties in oude kranten. In Zeeland is dat "Krantenbank Zeeland", waar tal van (oude) kranten digitaal te vinden zijn. Soms zijn Uittreksels uit de Burgerlijks Stand opgenomen in die kranten. Ook in andere regio zijn kranten gedigitaliseerd, wellicht ook het Utrechts Nieuwsblad. Kijk ook eens op: http://kranten-historisch.startpagina.nl voor een overzicht van de kranten. Veel succes, groeten, Wim de Groen - Zutphen.