Zuid Afrika

  • Gerard de Jong
    Message 1 of 3 , Sep 8, 2012
      Beste mensen,

      Na een aantal pogingen om meer informatie te vinden van enkele familieleden.
      En enkele site's die ik via dit forum heb gekregen is het mij niet gelukt om meer gegevens te achterhalen.
      Ik zoek eventuele aanvullingen en mogelijk begraafgegevens en kinderen.

      Misschien dat iemand mij verder kan helpen omtrent onderstaande personen:

      Johanna Christina (Annie) de Kluis
      geboren 03-05-1930 te Jutphaas
      huwde op 25-09-1952 te ?? met:
      N.C. (Nico) Tack, verder onbekend
      Zover ik weet kregen ze 2 zonen, een Bouke en een Nico.

      Philippus Johannes Cornelis (Philip) van Hinsbergen
      geboren 30-08-1920 te Utrecht
      overleden 03-01-2008 te Kaapstad
      huwde op 13-09-1946 te Utrecht met:
      Hendrika (Riek) Schaftenaar
      geboren 23-08-1923 te Utrecht

      Pieter Charles (Piet) van der Vliet
      geboren 29-08-1915 te St. Pancras
      huwde op 17-12-1942 te Utrecht met:
      Gijsbertje (Bep) Mobach
      geboren 01-11-1912 te Dordrecht
      overleden 19-05-1977 te ??

      Alvast bedankt.

      Met vriendelijke groet,

      Gerard

    • klaaspera
      Message 2 of 3 , Sep 8, 2012
        Hallo Gerard,

        Wat betreft de tweede persoon heb ik de volgende gegevens gevonden:

        XI Philippus Johannes Cornelius George (Philip) van HINSBERGEN, geboren op 30-08-1920 te Utrecht, overleden op 04-01-2005 te RSA op 84-jarige leeftijd, zoon van Philippus Johannes Cornelius Georg van HINSBERGEN (zie Xa) en Rinske MOBACH.

        Gehuwd op 26-jarige leeftijd op 13-09-1946 te Utrecht met Hendrika (Marijke (Rijk)) SCHAFTENAAR, 23 jaar oud, geboren op 28-08-1923 te Utrecht, dochter van Samuel (Sam) SCHAFTENAAR, kantoorbediende (1914), en Johanna Margaretha VISCH, z.b. (1914).

        Uit dit huwelijk:
        1. Philippus Johannes Cornelius George (Philip) (zie XIIa).
        2. Johanna Margaretha (Joké), geboren op 22-11-1956 te Oudtshoorn (RSA).
        Gehuwd (1) op 30-jarige leeftijd op 18-04-1987 te Cape Town (RSA) met Marthinus Johannes KOTZÉ, 60 jaar oud, geboren op 14-05-1926 te Graaff Reinet (RSA), overleden op 21-12-1994 te Cape Town (RSA) op 68-jarige leeftijd.

        Gehuwd (2) op 50-jarige leeftijd op 25-11-2006 te Cape Town (RSA) met John Edmund YOUNG, 68 jaar oud, geboren op 22-08-1938 te Klerksdorp (RSA), overleden op 31-12-2007 te Cape Town (RSA) op 69-jarige leeftijd.
        3. Gijs Albertus Hendrikus (Bertie) (zie XIIb).

        4. Rinke Morbach (Rinké), geboren op 13-04-1961 te Cape Town (RSA).

        Gehuwd (1) op 26-jarige leeftijd op 19-09-1987 te Witbank (RSA) met Heiletje Johanna Maria BROWN, 30 jaar oud, geboren op 22-03-1957 te Krugersdorp (RSA).

        Gehuwd (2) op 39-jarige leeftijd op 26-09-2000 te Cape Town (RSA) met Aletta Magdalena van der WESTHUIZEN, 45 jaar oud, geboren op 04-12-1954.

        XIIa Philippus Johannes Cornelius George (Philip) van HINSBERGEN, geboren op 24-01-1951 te Johannesburg (RSA), overleden op 14-05-2003 te Malmesbury (RSA) op 52-jarige leeftijd, zoon van Philippus Johannes Cornelius George (Philip) van HINSBERGEN (zie XI) en Hendrika (Marijke (Rijk)) SCHAFTENAAR.

        Gehuwd op 27-jarige leeftijd op 30-01-1978 te Windhoek (Namibie) met Carolyn Lena Elizabeth (Carol) WEBB (PATE), geboren circa 1955 te Cleethapes (Sullfolk, UK), overleden op 25-12-2007 te Malmesbury (RSA).

        Uit dit huwelijk:
        1. Paul John (zie XIII).
        2. Marion Elizabeth, geboren circa 1978 te Cape Town (RSA).
        Gehuwd met Anton Jaco Simoen van WIJK, geboren circa 1977.
        3. Tamsen Anne (Tammy), geboren circa 1987 te Orenjamund (Nambia).
        Gehuwd met Pieter Gideon ENGELBRECHTS, geboren circa 1985.
        4. Carlyn Alexis, geboren circa 1988 te Orenjamund (Nambia).

        XIII Paul John van HINSBERGEN, geboren circa 1977 te Windhoek (Namibie), zoon van Philippus Johannes Cornelius George (Philip) van HINSBERGEN (zie XIIa) en Carolyn Lena Elizabeth (Carol) WEBB (PATE).

        Gehuwd met Ruth CLOETE, geboren circa 1975.

        Uit dit huwelijk:
        1. Pierre John, geboren circa 2006 te RSA.

        XIIb Gijs Albertus Hendrikus (Bertie) van HINSBERGEN, geboren op 27-11-1957 te Oudtshoorn (RSA), zoon van Philippus Johannes Cornelius George (Philip) van HINSBERGEN (zie XI) en Hendrika (Marijke (Rijk)) SCHAFTENAAR.

        Gehuwd (1) op 25-jarige leeftijd op 09-04-1983 te Cape Town (RSA) met Bonnie WOODBURNE, geboren circa 1955.

        Gehuwd (2) op 48-jarige leeftijd op 18-03-2006 te Bremgarten (CH) met Maya Claudia WOHLWEND, geboren circa 1959 te Zürich (CH).

        Uit het eerste huwelijk:
        1. Gabriella, geboren circa 1986 te Cape Town (RSA).
        2. James Matthew, geboren circa 1992 te Cape Town (RSA).
        Gehuwd met Mignon de JAGER.

        Bron: http://www.gennet.nl/genealogie/html/hinsberg/hinsberg/hinsberg.htm#BM170508

        Met vriendelijke groeten,

        Klaas Pera

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Gerard de Jong <dejonggerard@...> wrote:

> [...]
        > N.C. (Nico) Tack, verder onbekend
        > Zover ik weet kregen ze 2 zonen, een Bouke en een Nico.
        >
        > Philippus Johannes Cornelis (Philip) van Hinsbergen

      • L.Bijlsma
        Message 3 of 3 , Sep 8, 2012
          Dag Gerard,

          De data die je graag wilt weten zijn in principe geen van allen openbaar.
          Dit volgens de wet op privacy.
          Openbaar zijn:
          geboorten na 100 jaar
          huwelijken na 75 jaar
          overlijdens na 50 jaar

          Als je in de archieven zelf duikt, zul je merken dat ze daar vaak niet per
          jaar openbaar zijn maar per blok van 10 jaar. Dit vanwege het vele werk dat
          er aan verbonden is.
          Heel soms kun je nog niet openbare gegevens via het bevolkingsregister
          vinden maar de bevolkingsregisters gaan maar tot 1939.

          vr.gr. Lineke Bijlsma
          .