Emigratie USA 1946-1963

  • van 't Zet
    Message 1 of 3 , Sep 6, 2012
      Hallo Allen.
      Via genealogie Zeeland kwam deze site door.
      'k geef hem maar even door
      zoeken op titel geeft nog meer sites.
      Carla

      Op gevaar af dat ik de laatste ben die deze site ontdekte wil ik
      medezoekers naar emigranten
      wijzen op het bestaan van :
      "Dutch Emigrant Families Assisted by the Immigration Committee of the Christian Reformed Church in North America 1946-1963".
      Het bevat 480 pagina's met namen en de bijbehorende gegevens van 9703 families, er is een gat tussen > 1955-1956.
      Een groot aantal van hen ging via 'pier 21' naar Canada.

      http://www.calvin.edu/hh/family_history_resources/Immigration%20Committee%20Report.pdf

      Met vriendelijke groet,
      Piet Molema
      Genealogie Zeeland: www.familiemolema.nl/zeweb.htm

      __________ Informatie van ESET Smart Security, versie van database viruskenmerken 7451 (20120906) __________

      Het bericht is gecontroleerd door ESET Smart Security.

      http://www.eset.com

    • Douwe Stellinga
      Message 2 of 3 , Dec 8, 2012
        Beste lijstgenoten,

        Na lezing van de Nieusbrief van het CBG heb ik het volgende aan hen geschreven:

        LS,

        Dit is nu precies waarik aan bang voor was! We moeten gaan betalen... We hebben met genlias.nl een uitstekende online-service voor genealogie, waar ik zeer tevreden over was/ ben.... en nog grotendeels gratis ook! Maar: Er moet zo nodig veranderd worden, want het moet geld gaan kosten! De marktwerking gaat weer zegevieren en de consument gaat weer verlies lijden, want moet gaan betalen! In de VS-sites wordt ik misselijk van al die sites, waar je voor alles de portemonnee moet trekken, soms zelfs voor openbare gegevens die zij leveren! Ik heb even gesnuffeld aan WieWasWie. Ik was er niet echt tevreden over en ben weer gauw naar genlias teruggekeerd. Dat wordt nog hard werken, tot het einde der tij..ehh..genlias.

        Douwe Stellinga

      • ristcard
        Message 3 of 3 , Dec 9, 2012
          We kennen allemaal het spreekwoord van de ezel en de steen, maar dat lijkt hier niet op te gaan.

          We hadden ooit de prachtige website "De Woonomgeving", waar je onder andere kadastrale kaarten in hoge resolutie kon downloaden. Maar dat moest allemaal anders en toen kregen we de site Watwaswaar. De kaarten stonden er nog wel op, maar je kon ze niet meer downloaden. Verder werd geprobeerd om veel te veel informatie op die site neer te zetten. Militaire kaarten, museumcollecties, luchtfoto's uit de tweede wereldoorlog...
          Met als resultaat een monstrum dat eigenlijk niet meer goed te gebruiken is.
          Steen 2
          We hadden ooit (ik laat dit verhaaltje een beetje in de toekomst spelen) de prachtige website GenLias, waar de genealoog naar hartelust kon grasduinen in gegevevans van de Burgerlijke Stand. Maar dat moest allemaal anders en toen kregen we de site Wiewaswie. De gegevens van de BS stonden er nog wel op, maar echt makkelijk zoeken dat ging niet meer. Verder werd geprobeerd om nog veel meer gegevens op de site te zetten, zoals DTB-gegevens. Helaas deden niet alle archieven van Nederland eraan mee.
          Met als resultaat een monstrum dat eigenlijk niet meer goed te gebruiken is.

          En waarom schrijf ik dit zo op, ben ik geen appels met peren aan het vergelijken? Nee, beide projecten zijn door dezelfde persoon op dezelfde manier de nek omgedraaid. Allemaal onder auspiciën van de Stichting Archief Porgrammatuur (Stap) en allemaal van onze centen.

          Groeten van Richard