RE: [Friesland-genealogy] Tresoar vraagt: Wilt u meehelpen met het invoeren van de Volkstelling 1744?

  • JP Mels
    Message 1 of 11 , Jun 28, 2012
      Vraag voor de oud schrift kenners,

      Ik vind niet wat ik dacht te vinden, geeft niet maar,

      Zo ongeveer in het midden van het rechter blad van item no 193 staat een
      IJdes vermeld.

      Ik lees zijn voornaam als Berent of Barend?

      Wie kan mij corrigeren of gelijk geven?

      Johan.

      _____

      Message 2 of 11 , Jun 28, 2012
        Hallo Johan,

        De vraag van dit item was, wie er mee wil helpen met een transcriptie. Die wordt nu gemaakt.
        Als je geduld even geduld hebt, zijn die boeken zo meteen in z'n geheel digitaal en hoef je deze vraag niet meer te stellen.

        Groeten,
        Kees

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "JP Mels" <jpmels01@...> wrote:

> [...]
        > IJdes vermeld.
        >

        > Ik lees zijn voornaam als Berent of Barend?

      • Hinke
        Message 3 of 11 , Jun 28, 2012
          Johan volgens mij is het Barent. De gene die de namen heeft opgeschreven
          heeft toch eigenlijk overal duidelijk de e als e zichtbaar, de laatste
          letter is een t, geen d. Barent IJdes dus. Maar dat zegt niet dat Barent
          niet ergens anders als Barend/Berend voorkomt. Spelling van namen deden
          ze toen nog niet aan:-)

          groet, Hinke.

        • JP Mels
          Message 4 of 11 , Jun 29, 2012