Re: [Friesland-genealogy] Jelle Tjebbes Ottema & Ate Jensma

  • Douwe
    Message 1 of 3 , Jun 27, 2012
      Dag Pieke,

      Is het Sjouckje of Sjoucke?
      Maakt dit verschil?

      met vriendelijke groet,

      Douwe

      ----- Original Message -----
      From: Pieke
      To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
      Sent: Thursday, June 28, 2012 3:36 PM
      Subject: [Friesland-genealogy] Jelle Tjebbes Ottema & Ate Jensma

      Wie kan mij nadere informatie verstrekken over de ouders van Sjouckje Jelles, geboren rond 1575 in Grootegast; overleden op 19 januari 1625 in Grootegast?
      Ik heb wel de namen, maar verder ho mar. Het is de pa Jelle Thebbes (Ottema) en ma Ate Jensma. Dus gezien de leeftijd van Sjoucke zijn ze zo rond 1550 geboren.

      Van Sjoucke heb ik nog dat zij gehuwd was met Sije Reynties Annes rond 1599 te Grootegast.

      Wie kan mij helpen aan nadere informatie waar ik kan zoeken?

      Groetenis, Pieke.

    • Casper Casemir
      Message 2 of 3 , Jun 28, 2012
        Het is Atte Jensema en Jelle Tiebbes Ottema.

        Sjoucke Iejjes

        In de kerk van Grootegast begraven Joucke de doegtsame huisfrou van

        de erb.Sye Renties,grietman van Langewolt.Boer op de Ottemastede.

        Wapen zelfde als zijn vrouw onder de stoel in de kerk afgeknotte

        boomstam met 2 klaverbladen en een vogel met drie rozen.