Re: [Friesland-genealogy] Tresoar vraagt: Wilt u meehelpen met het invoeren van de Volkstelling 1744?

  • Hinke
    Message 1 of 11 , Jun 27, 2012
      Johan, ik weet niet of de link zo werkt:
      http://www2.tresoar.nl/digicollectie/item.php?object=332&item=192
      <http://www2.tresoar.nl/digicollectie/item.php?object=332&item=192>

      Het is in ieder geval op blad 44 van het boek van Stellingwerf
      Westeinde. Pagina 192 van 197 volgens tresoar.

      Succes, Hinke.

    • hzijlstra
      Message 2 of 11 , Jun 28, 2012
        Ook hier nog even een update voor de liefhebbers:
        Dantumadeel, Achtkarspelen en Westdongeradeel zijn inmiddels gisteren door vrijwilligers opgepakt.
        Maar er blijven nog genoeg weeskindjes over qua gemeenten die om een adoptie-genealoog vragen ;-)
        Meldt u bij eerdergenoemde Aly!

        Groetnis,
        Hans
        http://www.HVNF.nl

        --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Hinke <wouwes@...> wrote:

> [...]
        >
        > Het is in ieder geval op blad 44 van het boek van Stellingwerf
        > Westeinde. Pagina 192 van 197 volgens tresoar.

      • JP Mels
        Message 3 of 11 , Jun 28, 2012
          Dank je wel Hinke, de link werkt en ik ga nu gelijk op onderzoek uit.

          Groet, Johan.

          _____

          Johan, ik weet niet of de link zo werkt:
          http://www2.tresoar.nl/digicollectie/item.php?object=332
          <http://www2.tresoar.nl/digicollectie/item.php?object=332&item=192>
          &item=192

          Message 4 of 11 , Jun 28, 2012
            Vraag voor de oud schrift kenners,

            Ik vind niet wat ik dacht te vinden, geeft niet maar,

            Zo ongeveer in het midden van het rechter blad van item no 193 staat een
            IJdes vermeld.

            Ik lees zijn voornaam als Berent of Barend?

            Wie kan mij corrigeren of gelijk geven?

            Johan.

            _____

> [...]

            de
            > vier delen zijn op 4 mei in de Digicollectie geplaatst.

          • kees
            Message 5 of 11 , Jun 28, 2012
              Hallo Johan,

              De vraag van dit item was, wie er mee wil helpen met een transcriptie. Die wordt nu gemaakt.
              Als je geduld even geduld hebt, zijn die boeken zo meteen in z'n geheel digitaal en hoef je deze vraag niet meer te stellen.

              Groeten,
              Kees

              --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "JP Mels" <jpmels01@...> wrote:

> [...]
              > IJdes vermeld.
              >

              > Ik lees zijn voornaam als Berent of Barend?

            • Hinke
              Message 6 of 11 , Jun 28, 2012
                Johan volgens mij is het Barent. De gene die de namen heeft opgeschreven
                heeft toch eigenlijk overal duidelijk de e als e zichtbaar, de laatste
                letter is een t, geen d. Barent IJdes dus. Maar dat zegt niet dat Barent
                niet ergens anders als Barend/Berend voorkomt. Spelling van namen deden
                ze toen nog niet aan:-)

                groet, Hinke.

              • JP Mels
                Message 7 of 11 , Jun 29, 2012