Re: [Friesland-genealogy] Tresoar vraagt: Wilt u meehelpen met het invoeren van de Volkstelling 1744?

  • Douwe
    Message 1 of 11 , Jun 25, 2012
      Dag Hans Zijlstra,

      Zou je mij kunnen vertellen, hoeveel uren werk zo iets betekent?

      met vriendelijke groet,

      Douwe Stellinga

        Message 3 of 11 , Jun 26, 2012
          Douwe, ik denk net zoveel uren als jij er aan kunt en wilt besteden. Ik
          heb vorig jaar een paar gemeentes gedaan maar heb zo geen idee hoeveel
          uren ik daar mee bezig ben geweest.
          En een kleine gemeente gaat natuurlijk sneller dan een hele grote
          gemeente. Misschien is er een gemeente waar je veel familie hebt zitten,
          dan is het vaak leuk om zo'n gemeente te doen, heb je er zelf meteen ook
          iets aan.

          Maar overleg dan wel even wat wel of niet gedaan is want de lijst op het
          forum van tresoar is niet up-to-date. Aengwirden staat nog als niet
          gedaan maar die is (dacht ik ) klaar, ik heb hem gisteren voor de
          zekerheid nog weer gemaild maar ik ben niet helemaal zeker of hij af is.

          En mijn vriendin heeft ook nog wat in haar bestand staan, ik heb haar
          een berichtje gestuurd dat ze ze even naar Aly moet mailen:-)

          groet, Hinke.

        • JP Mels
          Message 4 of 11 , Jun 27, 2012
            Beste Hans en een ieder,

            Prachtige collectie. Gelijk kijken en zoeken.

            Op de achtergrond ben ik nog steeds zoekende naar Stijntje IJdes en de
            connectie naar de "voormoeders" van mijn oma Grietje de Jong. Op de foto's
            heb ik Stijntje haar ouders gevonden in Oudeschoot, zo als al bekend.

            Nu probeer ik te gaan zoeken in Steggerda. Daar zou een link moeten liggen.
            Echter, het zal uiteraard aan mij liggen, ik kan Steggerda niet vinden
            tussen de foto's?

            Nog maals, het zal aan mij liggen. Wie heeft tips voor mij?

            Dank, Johan.

            _____

            Message 5 of 11 , Jun 27, 2012
              Johan, ik weet niet of de link zo werkt:
              http://www2.tresoar.nl/digicollectie/item.php?object=332&item=192
              <http://www2.tresoar.nl/digicollectie/item.php?object=332&item=192>

              Het is in ieder geval op blad 44 van het boek van Stellingwerf
              Westeinde. Pagina 192 van 197 volgens tresoar.

              Succes, Hinke.

            • hzijlstra
              Message 6 of 11 , Jun 28, 2012
                Ook hier nog even een update voor de liefhebbers:
                Dantumadeel, Achtkarspelen en Westdongeradeel zijn inmiddels gisteren door vrijwilligers opgepakt.
                Maar er blijven nog genoeg weeskindjes over qua gemeenten die om een adoptie-genealoog vragen ;-)
                Meldt u bij eerdergenoemde Aly!

                Groetnis,
                Hans
                http://www.HVNF.nl

                Message 7 of 11 , Jun 28, 2012
                  Dank je wel Hinke, de link werkt en ik ga nu gelijk op onderzoek uit.

                  Groet, Johan.

                  _____

                  Johan, ik weet niet of de link zo werkt:
                  http://www2.tresoar.nl/digicollectie/item.php?object=332
                  <http://www2.tresoar.nl/digicollectie/item.php?object=332&item=192>
                  &item=192

                  Message 8 of 11 , Jun 28, 2012
                    Vraag voor de oud schrift kenners,

                    Ik vind niet wat ik dacht te vinden, geeft niet maar,

                    Zo ongeveer in het midden van het rechter blad van item no 193 staat een
                    IJdes vermeld.

                    Ik lees zijn voornaam als Berent of Barend?

                    Wie kan mij corrigeren of gelijk geven?

                    Johan.

                    _____

> [...]

                    de
                    > vier delen zijn op 4 mei in de Digicollectie geplaatst.

                  • kees
                    Message 9 of 11 , Jun 28, 2012
                      Hallo Johan,

                      De vraag van dit item was, wie er mee wil helpen met een transcriptie. Die wordt nu gemaakt.
                      Als je geduld even geduld hebt, zijn die boeken zo meteen in z'n geheel digitaal en hoef je deze vraag niet meer te stellen.

                      Groeten,
                      Kees

                      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "JP Mels" <jpmels01@...> wrote:

> [...]
                      > IJdes vermeld.
                      >

                      > Ik lees zijn voornaam als Berent of Barend?

                    • Hinke
                      Message 10 of 11 , Jun 28, 2012
                        Johan volgens mij is het Barent. De gene die de namen heeft opgeschreven
                        heeft toch eigenlijk overal duidelijk de e als e zichtbaar, de laatste
                        letter is een t, geen d. Barent IJdes dus. Maar dat zegt niet dat Barent
                        niet ergens anders als Barend/Berend voorkomt. Spelling van namen deden
                        ze toen nog niet aan:-)

                        groet, Hinke.

                      • JP Mels
                        Message 11 of 11 , Jun 29, 2012