Re: popta-ludinga

  • klaaspera
    Message 1 of 6 , Jun 25, 2012
      Beste Appy,

      De tweede link, die ik stuurde, werkt blijkbaar niet helemaal goed. Hier komt het gedeelte, dat ik bedoelde.

      Wonen en werken in Harlingen in de loop der eeuwen.

      Popta, Anke Leenderts overleden voor 1819, huwt met Fokke Jagersma, in leven echtelieden te Witmarsum; Burgerlijke Stand Harlingen 1818 huwelijken, 1853 overlijdens;

      Bron:
      http://www.kleinekerkstraat.nl/frames.php?p=bewo&l=P

      Hartelijke groeten,

      Klaas Pera

      Message 2 of 6 , Jun 26, 2012
        Appy,

        Ik vermoedde dat zoon Jochem misschien in het leger was gegaan en jawel:

        Jagersma, Joggum (Joachim) Fokkes (Fockes) bakker, geb. Witmarsum
        20.09.1776, wonende aldaar, zoon van Fokke Árends Jagersma en Antje
        Leenderts.

        Vrijwilliger; behoort tot het 10 transport van de compagnie vrijwilligers
        uit Friesland in 1809 dat onder de luitenants Kieser en Heijmans op
        16.10.1809 vanuit Leeuwarden naar Utrecht vertrekt; is dan 21 jaar, lengte 5
        voet, 3 duim en 2 streep; krijgt een premie van 260 gulden

        22.10.1809 sold. 4e regt. Holl. inf.;

        02.10.1810 het 125 regt. inf. onder. nr. 1376, 2e bat., 2e comp;

        11. 11 (12?)1810 1e bat., 3e comp. 123e regt. inf. onder nr. 1754;

        28.01.1811 overleden in het hospitaal te Deventer; de leeftijd van 23 jaar
        kan niet kloppen met de geboortedatum

        Bronnen: Tresoar toegang 8/3176II; Coll. Visser bij Joachim Fockes

        Ook in het notarieel archief van Tresoar is nog het één en ander te vinden
        m.b.t. Neeltje en Hendrikje Jagersma.

        Met vriendelijke groet,

        Nynke van den hooven.