RE: [Friesland-genealogy] Verdwenen Brouwers

    Message 1 of 2 , Jun 13, 2012
      Sonja,

      Dal ik eens in de rol van mol proberen te kruipen…..

      Zowel op 4 januari 1765 als op 18 januari 1765 werd in Leeuwarden “een kind van Brouwer, bode” begraven.

      Jammer dat in de begraafboeken niet vermeld staat hoe die kinderen en hun vader heetten….

      Via www.archieven.nl vond ik een resolutie waaruit blijkt dat Pieter Brouwer in 1759 als “coopmansbode van Amsterdam op Leeuwarden” werd aangesteld.

      Het lijkt dus mogelijk dat de beide begraafinschrijvingen uit januari 1765 betrekking hebben op Julius en Dieuwke Brouwer.

      Met vriendelijke groet,

      Nynke van den Hooven.

      Message 2 of 2 , Jun 13, 2012
        Véél te snel getypt J

        De eerste zin moet beginnen met: “Dan zal ik etc” i.p.v. “Dal ik…”

        Met vriendelijke groet

        Nynke van den Hooven