RE: [Friesland-genealogy] Stelger familie in de VS

    Message 1 of 5 , May 22, 2012
      Helaas, Douwe, ik heb geen vierde kind kunnen vinden. Tussen Attje en Jelmer
      had heel keurig nog een kind gepast, maar ik heb in 1900, 1901 en 1902 in
      Friesland geen geboorte- of overlijdensakte voor een ander kind van dit
      echtpaar kunnen vinden.

      In de 10-jaren tafel Geboortes van Stavoren wordt maar één Stellinga vermeld
      in de periode 1902-1911 en dat is Jelmer.

      Hoewel het niet helemaal aannemelijk lijkt, gezien Trijntjes leeftijd (40 jr
      bij emigratie), is het mogelijk dat ze in de VS nog een kind heeft gekregen.
      Hoe dan ook, het moet om een kind gaan dat dan kort na de geboorte is
      overleden, of zelfs dood geboren werd, want er wordt nergens melding van
      gemaakt.

      En een andere mogelijkheid is nog dat de “censustaker” een fout aantal
      genoteerd heeft.

      Met vriendelijke groet,

      Nynke van den Hooven.