Re: Familie Gaaikema in Burum

  • klaaspera
    Message 1 of 5 , May 13, 2012
      Hallo Gerrit,

      Bedankt voor de mooie aanvulling. Tjaart heeft ook al, bijzonder snel, van zich laten horen. Hieronder een gedeelte uit zijn reactie;

      Harke Harms, geb. Warfstermolen, tr. (Nederlands Hervormd) Grijpskerk in dec 1743 Aaltje Jans.

      Uit dit huwelijk:
      1. Johannes Harkes Gaaikema, geb. Burum, volgt IIa.
      2. Hendrik Harkes Gaaikema, ovl. Burum op 13 jul 1818 67 jaren, ongehuwd.
      3. Roelof Harkes.
      4. Kornelis Harkes Gaaikema, landbouwer, ovl. Burum op 21 dec 1837 77 jaren, ongehuwd.
      5. Fokeltje Harkes, ovl. Pieterzijl op 14 feb 1821 63 jaren, tr. huw. contr. Zuidhorn 9.3.1790 Harm Jacobs van Weerden, zn. van Jacob Willems en Grietje Harms, geb. Oldehove in feb 1766, landbouwer te Visvliet, (Harm Jacobs tr. (2) Grijpskerk op 23 mei 1831 Hiltje Freerks Boersema, dr. van Freerk Jacobs en Menje Jansen.).
      6. Harm Harkes, volgt IIb.
      7. Jan Harkes.

      Al met al verloopt deze avond nogal succesvol. Nogmaals mijn hartelijke dank.

      Met vriendelijke groeten,

      Klaas Pera