Re: achterkant kaart. Schouten/Bas

  • reyacta
    Message 1 of 16 , May 10, 2012
      omdat het de achterkant is,
      kan het zijn dat de vertrekgegevens van nr 2 = Trijntje Schouten
      per ongeluk op de regel van nr 3 - Maamke Bas terecht zijn gekomen.
      Vooral omdat het Leiden betreft, net als Grietjes geboorte.

      Maamke is ook nr 9 - en heeft dan hele andere uitschrijfdata.

      groet Margreet

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Hinke <wouwes@...> wrote:

      > Mooi, dan is dat ook opgelost, zo te zien staat er nog een adres achter ook.
      >
      > Irene, wat me nog wel opviel is dat Maaike op de geb.datum van Grietje
      > uitgeschreven wordt. Nu zijn de data nooit exact, bev.reg. nooit
      > volledig dus ik vroeg me even af of Grietje ook een dochter van Maaike
      > zou kunnen zijn maar dan zou ze niet Schouten heten lijkt me.
      >
      > Succes met de puzzel/speurtocht.
      >
      > groet, Hinke.

    • Hinke
      Message 2 of 16 , May 10, 2012
        Dat zou goed kunnen Margreet, ik ben niet thuis en zit op mijn mini
        laptop te werken, thuis heb ik er een groot scherm naast, zet ik dingen
        naast elkaar dan heb ik een beter overzicht, nu was het steeds switchen:-)

        groet, Hinke.

      • Richard van Schaik
        Message 3 of 16 , May 10, 2012
          > Op deel 1 zie dat de namen van de dochters Maaike en Trijntje een aantal
          > keren worden genoemd, op deel 2 kun je zien waar ze uiteindelijk naar
          > toe gaan. Asd is voor zover ik weet Assendelft.

          Volgens mij Amsterdam, alleen de hele grote plaatsen worden afgekort op die kaarten. Assendelft is echt niet groot te noemen ;-)

          Groeten,
          Richard

          --
          Richard van Schaik
          f.m.a.vanschaik@...
          Message 4 of 16 , May 10, 2012
            <Volgens mij Amsterdam, alleen de hele grote plaatsen worden afgekort op die kaarten. Assendelft is echt niet groot te noemen ;-)>

            Dat zal zo zijn Richard, eerder staat Amsterdam voluit.
            Ik ben de afkorting Asd ooit eens tegengekomen en dat bleek Assendelft te zijn, dat had ik nog in gedachten;-)

            groet, Hinke.

          • pboltjes@planet.nl
            Message 5 of 16 , May 10, 2012
              Hallo Hinke,

              A'dam en Asd zijn afkortingen voor Amsterdam.

              Vriendelijke groet,

              Piet Boltjes
              Amsterdam
> [...]

              > Volgens mij Amsterdam, alleen de hele grote plaatsen worden afgekort op die kaarten. Assendelft is echt niet groot te noemen ;-)

            • Hinke
              Message 6 of 16 , May 10, 2012
                In dit geval dus blijkbaar wel. In een eerder geval in mijn familie
                bleek Asd toch echt Assendelft te zijn:-)

                groet, Hinke.