Janke jans

  • auke1958debruin
    Message 1 of 12 , Apr 25 2:03 AM
      Goedemorgen,

      Ben bezig met de stamboom van de bruin uit Zevenhuizen en nu aangeland bij 1700 en zoek data van Janke Jans welke gehuwd was met Hartog harmens uit bolsward
    • WIEBE HAAGSMA
      Message 2 of 12 , Apr 25 2:17 AM
        Ook goede morgen.

        Bolsward, huwelijken 1743

        Vermelding: Bevestiging huwelijk op 11 augustus 1743

        Man : Hartogh Harmens afkomstig van Bolsward

        Vrouw : Janke Jans afkomstig van Bolsward

        Opmerking : weduwnaar

        Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmatenboeken(DTBL)

        Trouwregister Hervormde gemeente Bolsward 1735-1777

        Inventarisnr.: DTB 144

        Op tresoar vele kinderen.

        groet Wiebe Haagsma,

        Weert.

      • Melle van der Heide
        Message 3 of 12 , Apr 25 6:35 AM
          Ik ben benieuwd of er een link is te leggen met

          Aaltje Jans (Schuul; geen bron voor deze achternaam).

          Uit mijn digitale stamboom:

          Aaltje trouwt Eeuwe Johannes 13 Feb 1752, Bolsward(FR). Eeuwe (zoon van Johannes Aijses & Janke Eeuwes)  *<19 Feb 1723, Duurswoude(FR); Doop 19 Feb 1723, Opsterland(FR); + 17 Dec 1782, Harlingen(FR). [Group Sheet]

          Er zijn nog twee aktes, maar alleen deze beschrijft de broer van Antje: Jelle Jans. Het huwelijk in Bolsward doet vermoeden dat zij van Bolsward afkomstig is. Ik zoek al jaren naar voorouders van AAltje, maar heb ze nog nooit gevonden.

          Trouwregister Hervormde gemeente Wijnjeterp Duurswoude Bakkeveen 1685-1811
          Inventarisnr.: 571
          Op microfiche beschikbaar op de studiezaal van Tresoar

          Bolsward, huwelijken 1752
          Vermelding: Ondertrouw op 29 januari 1752
          Man : Eeuwe Johannes afkomstig van Duurswoude
          Vrouw : Aaltie Jans afkomstig van Bolsward
          Opmerking : aangegeven door de bruidegom met schriftelijk consent van
          zijn vader Johannes Aises en Jelle Jans, broer van de bruid, wegens de
          bruid

          Gestandaardiseerde namen: EEUWE JOHANNES en AALTJE JANS

          Met vriendelijke groet,
          Melle van der Heide

        • Hinke
          Message 4 of 12 , Apr 26 3:43 AM
            Hallo Auke (neem ik aan),

            Heb je een privé bericht gestuurd, een vriendin van mij weet veel van
            deze familie.

            Groet, Hinke Woudt-Westra

            Op 25-4-2012 11:03, auke1958debruin schreef:
            > Goedemorgen,
            >
            > Ben bezig met de stamboom van de bruin uit Zevenhuizen en nu aangeland bij 1700 en zoek data van Janke Jans welke gehuwd was met Hartog harmens uit bolsward

          • ruudjedeb
            Message 5 of 12 , Mar 3, 2013
              Hallo Auke,

              Heb je inmiddels meer info kunnen vinden naar de voorouders van Janke
              Jans de Bruin? Ik ben hierin zeer geintreseerd! Mijn stamboom stamt af
              van Jan Jans de Bruin, broer(tje) van Janke Jans.

              Rudy

              --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "auke1958debruin" <alfa14777@...> wrote:

              > Goedemorgen,
              >
              > Ben bezig met de stamboom van de bruin uit Zevenhuizen en nu aangeland bij 1700 en zoek data van Janke Jans welke gehuwd was met Hartog harmens uit bolsward

            • auke de bruin
              Message 6 of 12 , Mar 4, 2013
                Dag rudy, Nee helaas, ben er de laatste tijd ook niet veel mee bezig geweest,zodra ik meer weet laat ik het je weten. Gr Auke
                To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com
                From: rudy@...
                Date: Sun, 3 Mar 2013 16:50:11 +0000
                Subject: [Friesland-genealogy] Re: Janke jans

                Message 7 of 12 , Mar 5, 2015
                  Dag allen,

                  Sinds kort heb ik de draad weer opgepakt met mijn stamboom,
                  zoek nog een geboortedatum van Karst Deelstra uit den haag, omstreeks 1901 en 1902.
                  Was gehuwd met Francina SLuimer en ouders waren Geertje Karst de Bruin en Roelof Deelstra.

                  Vrgr

                  Auke de Bruin

                • Bert Wijnstra
                  Message 8 of 12 , Mar 5, 2015
                    Hallo Auke

                    Eindelijk gevonden op de digitale stamboom Rotterdam.

                    Karst Deelstra geb Den Haag 23-12-1901 havenarbeider
                    Francina Dirkje Sluimer geb Rotterdam 1-11-1908
                    Geertruida Francina Deelstra geb Rotterdam 7-7-1933

                    Succes

                    Bert Wijnstra

                  • Jaap Deelstra

                        Message 11 of 12 , Mar 12, 2015
                          Bedankt Jaap, heb nu nachtdienst dus mooi de tijd om de stamboom aan te vullen.

                          vrgr

                          Auke de Bruin

                          To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com

                          Message 12 of 12 , Mar 12, 2015
                            Oke toch bedankt denk dat ik deze al in mijn stamboom heb

                            gr auke

                            To: Friesland-genealogy@yahoogroups.com