huisnummers in Sleat

  • W
    Message 1 of 4 , Apr 21, 2012
      Is er iemand die mij kan helpen met het volgende. Sleat kent nog veel oude monumenten (huizen). Ik zoek het huis wat rond 1817 te boek stond onder nummer 73, waarschijnlijk aan 't Diep.
      M.vr.gr.
      Wybren van der Wal
    • Dieter Kroon de
      Message 2 of 4 , Apr 21, 2012
        Beste Wybren
        Ben ook al eens op zoek geweest naar omnummering in Sloten,maar volgens de mevrouw die over die zaken gaat in Gaasterland-Sleat,was er bij de samenvoeging van Sloten bij Gaasterland niets te vinden van omnummering ,iets wat haar wel bevreemde,heb nog geen tijd gehad om in Sloten zelf eens te zoeken.
        Dieter de Kroon

[...]

      • Jan
        Message 3 of 4 , Apr 22, 2012
          ik heb de omnummering van Easterlittens gevonden in het streekarchief van Wommels.
          de archievaris had de oude kaart van het dorp en door er de nieuwe van het kadaster van heden er overheen te leggen heb ik het huis van mijn over-overgroottmoeder gevonden.
          misschien een idee.
          Jan

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Dieter Kroon de <HeiDiKro@...> wrote:

> [...]
          > Ben ook al eens op zoek geweest naar omnummering in Sloten,maar volgens de mevrouw die over die zaken gaat in Gaasterland-Sleat,was er bij de samenvoeging van Sloten bij Gaasterland niets te vinden van omnummering ,iets wat haar wel bevreemde,heb nog geen tijd gehad om in Sloten zelf eens te zoeken.

        • Lieuwe
          Message 4 of 4 , Apr 22, 2012
            Al gezocht met HISGIS?
            Dat geeft de situatie weer rond 1825
            en geeft een van der Wal:
            Pieter Eiles van der Wal, molenmaker.
            Ook mensen in een huurwoning zijn vaak te duiden,
            door te kijken naar de aangevers bij overlijden,
            vaak de naaste buren.
            Lieuwe Heins.