Vraag naar Homsma's

  • Jacob Cuperus
    Message 1 of 1 , Aug 2, 2001
      Een maand geleden vroeg ik naar de naam Homsma. Van verschillenden
      kreeg ik tips maar die kwamen steeds bij de onderstaande gegevens

      Homme Tjeerds Stienstra, kleermaker, geboren te Stiens op 18 maart
      1774,
      wonende
      te Hallum, overleden aldaar op 15 april 1829, zoon van Tjeerd Hommes
      (kleermaker) en Houkje Alberts.
      Hij is getrouwd te Marrum op 18 juni 1797 met
      Aaltje Goverts de Vries, geboren te Marrum op 27 november 1774,
      wonende te
      Hallum, overleden aldaar op 4 februari 1839, dochter van Govert
      Pieters de
      Vries
      en Sietske Harmens.
      Uit dit huwelijk:
      1 Tjeerd Hommes Stienstra, kleermaker, geboren te Hallum op 21 juli
      1798,
      gedoopt aldaar op 18 april 1802, wonende te Vrouwenparochie en te
      St.
      Annaparochie, overleden aldaar op 17 mei 1874.
      Hij is getrouwd te Ferwerd op 30 mei 1822 met Akke Jans Ebbens,
      geboren

      In mijn gegevens heb ik

      Homme Tjeerds HOMSMA, geboren 1783 in Hallum, overleden op 25-05-
      1866.
      Gehuwd op 22-05-1814 te Ferwerd met Ykje (Douwes) DIJKSTRA.
      Uit dit huwelijk:
      1. Douwe Hommes HOMSMA, geboren 1817, overleden op 10-08-
      1842.
      2. Tjeerd (Hommes) HOMSMA, geboren op 15-01-1824 te Marrum.
      3. Durk Hommes HOMSMA, geboren 1826, overleden op 26-08-
      1831.
      4. Hessel Hommes HOMSMA.
      Gehuwd op 19-09-1857 te Ferwerd met Grietje Thomas
      KOOLHAAS.
      5. Jetske Hommes HOMSMA.
      Gehuwd met Ruurd Fokkes CUPERUS.
      6. Trijntje Hommes HOMSMA.
      Gehuwd met Gerrit Pieters ZOODSMA.

      Van deze mensen heb ik geen naamsaanname gezien, maar als je de
      voornamen ziet zou je toch denken er zit een verband met de Stienstra
      familie.
      Groetend,

      Jaap Cuperus