Re: [Friesland-genealogy] Twee keer overleden?

  • Elsinga Sietze
    Message 1 of 13 , Feb 24, 2012
      Beste Leo,

      Misschien kun je hier iets mee (zie memories)
      Memories van Successie
      Kantoor Leeuwarden, overl. jaar 1831

      Overledene : Rinze Kornelis Bakker
      Overleden op: 30 september 1831
      Wonende te : Stiens
      Tekst:
      5 jaar; zoon van Kornelis Heins Bakker, gardenier & Metje Johannes Klinkhamer;
      broer van minderjarige Hein (16 jaar), Maartje (14 jaar), Johannes (11 jaar) en
      Jacob Kornelis Bakker (1 jaar). (op sterftlijst - en in Burgerlijke Stand -
      foutief als 'Kornelis Heins Bakker') - 'dat alzoo blijkbaar eene fout bestaat
      in de vroeger gedane opgaven wegens dit overlijden, waarin abusievelijk
      voorkomt dat op den 30en September 1831 te Stiens is overleden Kornelis Heins
      Bakker, oud vier en veertig jaren, van beroep gardenier, gehuwd zijnde en
      kinderen nalatende, bij welke opgaven echter geen ander kan bedoeld zijn dan
      het voormelde kind, wegens welks overlijden de tegenwoordige memorie wordt
      ingediend'.

      Er behoorde geen onroerend goed tot de nalatenschap

      Bron:
      Memories van successie 1818-1927
      Toegangsnr. : 42
      Inventarisnr. : 11036
      Dagregisternr.: 530

      Op microfilm nr. 184 raadpleegbaar op de studiezaal van Tresoar

      Met vriendelijke groeten,

      Sietze Elsinga
      www.elsinga-s.nl

      Op 24 feb 2012, om 17:41 heeft L.A.Bakker het volgende geschreven:

    • L.A.Bakker
      Message 2 of 13 , Feb 24, 2012
        Dag Sietze,

        Dat verklaart veel...
        Kon die verklaring voor de dubbele overlijdensakte nergens vinden, dus
        hartelijk dank voor de opheldering!