Fwd: [Friesland-genealogy] Re: Hoekstra X Dijkstra

  • Olaf Duits
    Message 1 of 13 , Feb 24, 2012
      Beste Michel

      Ik weet niet helemaal wat je bedoeld, maar ik heb inderdaad diegene met dat
      verzoek blij gemaakt met informatie uit de Friesland en Noord-Holland
      groep.

      Wat betreft de Theodorus Hoekstra; hier heeft hij vandaag een persoonkaart
      van besteld bij het CBG.

      Met vriendelijke groet,

      Olaf Duits
      www.stambomen.net

      Op 24 februari 2012 14:57 schreef Mich�l de Jong
      <michldejong@...>het volgende:

    • L.A.Bakker
      Message 2 of 13 , Feb 24, 2012
        Beste lezers,

        In diverse bronnen vond ik onderstaande twee overlijdensakten. De getoonde
        gegevens komen uit de originele akten:

        Aangifte op 13 september 1831 (blad 21) te Leeuwarderadeel:
        Overleden: Kornelis Heins Bakker
        Leeftijd bij overlijden: 44 jaar
        Beroep: gardenier
        Geboren: onder Stiens
        Wonende: onder Stiens
        Echtgenote: Mettje Johannes Klinkhamer (leeft nog)
        Vader: Hein Freerks Bakker
        Moeder: Adriaantje Kornelis, in tijden echtelieden

        Aangifte op 02 julij 1860 (blad 28) te Leeuwarderadeel
        Overleden: Kornelis Heins Bakker
        Leeftijd bij overlijden: 77 jaar
        Beroep: zonder
        Geboren: onder Finkum
        Wonende: te Stiens
        Echtgenote: Mettje Johannes Klinkhamer (leeft nog)
        Vader: Hein Freerks Bakker
        Moeder: Adriaantje Kornelis, in tijden echtelieden, beide overleden

        Uh? Iemand een verklaring?
        De akten zijn te zien op de site van "Alle Friezen". De links zijn te lang
        om direct te kopiëren, waarvoor begrip.

        Met vriendelijke groet,

        Leo Bakker, Veghel
        Landelijke database voor de families BAKKER en VAN WOUWE(N)
        Wereldwijde database van de familie LINNE(N)BANK
      • Elsinga Sietze
        Message 3 of 13 , Feb 24, 2012
          Beste Leo,

          Misschien kun je hier iets mee (zie memories)
          Memories van Successie
          Kantoor Leeuwarden, overl. jaar 1831

          Overledene : Rinze Kornelis Bakker
          Overleden op: 30 september 1831
          Wonende te : Stiens
          Tekst:
          5 jaar; zoon van Kornelis Heins Bakker, gardenier & Metje Johannes Klinkhamer;
          broer van minderjarige Hein (16 jaar), Maartje (14 jaar), Johannes (11 jaar) en
          Jacob Kornelis Bakker (1 jaar). (op sterftlijst - en in Burgerlijke Stand -
          foutief als 'Kornelis Heins Bakker') - 'dat alzoo blijkbaar eene fout bestaat
          in de vroeger gedane opgaven wegens dit overlijden, waarin abusievelijk
          voorkomt dat op den 30en September 1831 te Stiens is overleden Kornelis Heins
          Bakker, oud vier en veertig jaren, van beroep gardenier, gehuwd zijnde en
          kinderen nalatende, bij welke opgaven echter geen ander kan bedoeld zijn dan
          het voormelde kind, wegens welks overlijden de tegenwoordige memorie wordt
          ingediend'.

          Er behoorde geen onroerend goed tot de nalatenschap

          Bron:
          Memories van successie 1818-1927
          Toegangsnr. : 42
          Inventarisnr. : 11036
          Dagregisternr.: 530

          Op microfilm nr. 184 raadpleegbaar op de studiezaal van Tresoar

          Met vriendelijke groeten,

          Sietze Elsinga
          www.elsinga-s.nl

          Op 24 feb 2012, om 17:41 heeft L.A.Bakker het volgende geschreven:

          Message 4 of 13 , Feb 24, 2012
            Dag Sietze,

            Dat verklaart veel...
            Kon die verklaring voor de dubbele overlijdensakte nergens vinden, dus
            hartelijk dank voor de opheldering!