Re: [Friesland-genealogy] Re: Hoekstra X Dijkstra

  • Olaf Duits
    Message 1 of 13 , Feb 24, 2012
      Beste Michel

      Ik weet niet wat je bedoeld, maar ik heb inderdaad diegene met dat verzoek
      blij gemaakt met informatie uit de Friesland en Noord-Holland groep.

      Wat betreft de Theodorus Hoekstra; hier heeft hij vandaag een persoonkaart
      van besteld bij het CBG.

      Met vriendelijke groet,

      Olaf Duits
      www.stambomen.net

      Op 24 februari 2012 14:57 schreef Mich�l de Jong
      <michldejong@...>het volgende:

    • Olaf Duits
      Message 2 of 13 , Feb 24, 2012
        Beste Michel

        Ik weet niet helemaal wat je bedoeld, maar ik heb inderdaad diegene met dat

      • L.A.Bakker
        Message 3 of 13 , Feb 24, 2012
          Beste lezers,

          In diverse bronnen vond ik onderstaande twee overlijdensakten. De getoonde
          gegevens komen uit de originele akten:

          Aangifte op 13 september 1831 (blad 21) te Leeuwarderadeel:
          Overleden: Kornelis Heins Bakker
          Leeftijd bij overlijden: 44 jaar
          Beroep: gardenier
          Geboren: onder Stiens
          Wonende: onder Stiens
          Echtgenote: Mettje Johannes Klinkhamer (leeft nog)
          Vader: Hein Freerks Bakker
          Moeder: Adriaantje Kornelis, in tijden echtelieden

          Aangifte op 02 julij 1860 (blad 28) te Leeuwarderadeel
          Overleden: Kornelis Heins Bakker
          Leeftijd bij overlijden: 77 jaar
          Beroep: zonder
          Geboren: onder Finkum
          Wonende: te Stiens
          Echtgenote: Mettje Johannes Klinkhamer (leeft nog)
          Vader: Hein Freerks Bakker
          Moeder: Adriaantje Kornelis, in tijden echtelieden, beide overleden

          Uh? Iemand een verklaring?
          De akten zijn te zien op de site van "Alle Friezen". De links zijn te lang
          om direct te kopiëren, waarvoor begrip.

          Met vriendelijke groet,

          Leo Bakker, Veghel
          Landelijke database voor de families BAKKER en VAN WOUWE(N)
          Wereldwijde database van de familie LINNE(N)BANK
        • Elsinga Sietze
          Message 4 of 13 , Feb 24, 2012
            Beste Leo,

            Misschien kun je hier iets mee (zie memories)
            Memories van Successie
            Kantoor Leeuwarden, overl. jaar 1831

            Overledene : Rinze Kornelis Bakker
            Overleden op: 30 september 1831
            Wonende te : Stiens
            Tekst:
            5 jaar; zoon van Kornelis Heins Bakker, gardenier & Metje Johannes Klinkhamer;
            broer van minderjarige Hein (16 jaar), Maartje (14 jaar), Johannes (11 jaar) en
            Jacob Kornelis Bakker (1 jaar). (op sterftlijst - en in Burgerlijke Stand -
            foutief als 'Kornelis Heins Bakker') - 'dat alzoo blijkbaar eene fout bestaat
            in de vroeger gedane opgaven wegens dit overlijden, waarin abusievelijk
            voorkomt dat op den 30en September 1831 te Stiens is overleden Kornelis Heins
            Bakker, oud vier en veertig jaren, van beroep gardenier, gehuwd zijnde en
            kinderen nalatende, bij welke opgaven echter geen ander kan bedoeld zijn dan
            het voormelde kind, wegens welks overlijden de tegenwoordige memorie wordt
            ingediend'.

            Er behoorde geen onroerend goed tot de nalatenschap

            Bron:
            Memories van successie 1818-1927
            Toegangsnr. : 42
            Inventarisnr. : 11036
            Dagregisternr.: 530

            Op microfilm nr. 184 raadpleegbaar op de studiezaal van Tresoar

            Met vriendelijke groeten,

            Sietze Elsinga
            www.elsinga-s.nl

            Op 24 feb 2012, om 17:41 heeft L.A.Bakker het volgende geschreven:

            Message 5 of 13 , Feb 24, 2012
              Dag Sietze,

              Dat verklaart veel...
              Kon die verklaring voor de dubbele overlijdensakte nergens vinden, dus
              hartelijk dank voor de opheldering!