Re: [Friesland-genealogy] Re: Hoekstra X Dijkstra

  • Michèl de Jong
    Message 1 of 13 , Feb 24, 2012
      beste Olaf,

      wat een euforie over informatie die jou inmiddels al via de Noord Holland-groep bekend was..

      Groet,
      Michel
    • Olaf Duits
      Message 2 of 13 , Feb 24, 2012
        Beste Michel

        Ik weet niet wat je bedoeld, maar ik heb inderdaad diegene met dat verzoek
        blij gemaakt met informatie uit de Friesland en Noord-Holland groep.

        Wat betreft de Theodorus Hoekstra; hier heeft hij vandaag een persoonkaart
        van besteld bij het CBG.

        Met vriendelijke groet,

        Olaf Duits
        www.stambomen.net

        Op 24 februari 2012 14:57 schreef Mich�l de Jong
        <michldejong@...>het volgende:

      • Olaf Duits
        Message 3 of 13 , Feb 24, 2012
          Beste Michel

          Ik weet niet helemaal wat je bedoeld, maar ik heb inderdaad diegene met dat

        • L.A.Bakker
          Message 4 of 13 , Feb 24, 2012
            Beste lezers,

            In diverse bronnen vond ik onderstaande twee overlijdensakten. De getoonde
            gegevens komen uit de originele akten:

            Aangifte op 13 september 1831 (blad 21) te Leeuwarderadeel:
            Overleden: Kornelis Heins Bakker
            Leeftijd bij overlijden: 44 jaar
            Beroep: gardenier
            Geboren: onder Stiens
            Wonende: onder Stiens
            Echtgenote: Mettje Johannes Klinkhamer (leeft nog)
            Vader: Hein Freerks Bakker
            Moeder: Adriaantje Kornelis, in tijden echtelieden

            Aangifte op 02 julij 1860 (blad 28) te Leeuwarderadeel
            Overleden: Kornelis Heins Bakker
            Leeftijd bij overlijden: 77 jaar
            Beroep: zonder
            Geboren: onder Finkum
            Wonende: te Stiens
            Echtgenote: Mettje Johannes Klinkhamer (leeft nog)
            Vader: Hein Freerks Bakker
            Moeder: Adriaantje Kornelis, in tijden echtelieden, beide overleden

            Uh? Iemand een verklaring?
            De akten zijn te zien op de site van "Alle Friezen". De links zijn te lang
            om direct te kopiëren, waarvoor begrip.

            Met vriendelijke groet,

            Leo Bakker, Veghel
            Landelijke database voor de families BAKKER en VAN WOUWE(N)
            Wereldwijde database van de familie LINNE(N)BANK
          • Elsinga Sietze
            Message 5 of 13 , Feb 24, 2012
              Beste Leo,

              Misschien kun je hier iets mee (zie memories)
              Memories van Successie
              Kantoor Leeuwarden, overl. jaar 1831

              Overledene : Rinze Kornelis Bakker
              Overleden op: 30 september 1831
              Wonende te : Stiens
              Tekst:
              5 jaar; zoon van Kornelis Heins Bakker, gardenier & Metje Johannes Klinkhamer;
              broer van minderjarige Hein (16 jaar), Maartje (14 jaar), Johannes (11 jaar) en
              Jacob Kornelis Bakker (1 jaar). (op sterftlijst - en in Burgerlijke Stand -
              foutief als 'Kornelis Heins Bakker') - 'dat alzoo blijkbaar eene fout bestaat
              in de vroeger gedane opgaven wegens dit overlijden, waarin abusievelijk
              voorkomt dat op den 30en September 1831 te Stiens is overleden Kornelis Heins
              Bakker, oud vier en veertig jaren, van beroep gardenier, gehuwd zijnde en
              kinderen nalatende, bij welke opgaven echter geen ander kan bedoeld zijn dan
              het voormelde kind, wegens welks overlijden de tegenwoordige memorie wordt
              ingediend'.

              Er behoorde geen onroerend goed tot de nalatenschap

              Bron:
              Memories van successie 1818-1927
              Toegangsnr. : 42
              Inventarisnr. : 11036
              Dagregisternr.: 530

              Op microfilm nr. 184 raadpleegbaar op de studiezaal van Tresoar

              Met vriendelijke groeten,

              Sietze Elsinga
              www.elsinga-s.nl

              Op 24 feb 2012, om 17:41 heeft L.A.Bakker het volgende geschreven:

              Message 6 of 13 , Feb 24, 2012
                Dag Sietze,

                Dat verklaart veel...
                Kon die verklaring voor de dubbele overlijdensakte nergens vinden, dus
                hartelijk dank voor de opheldering!