Re: [Friesland-genealogy] Re: Hoekstra X Dijkstra

  • Olaf Duits
    Message 1 of 13 , Feb 23, 2012
      Wauw! Hinke, bedankt voor de informatie! Daar kan ik wel iemand blij mee
      maken!!

      Met vriendelijke groet,

      Olaf Duits
      www.stambomen.net

    • Michèl de Jong
      Message 2 of 13 , Feb 24, 2012
        beste Olaf,

        wat een euforie over informatie die jou inmiddels al via de Noord Holland-groep bekend was..

        Groet,
        Michel
      • Olaf Duits
        Message 3 of 13 , Feb 24, 2012
          Beste Michel

          Ik weet niet wat je bedoeld, maar ik heb inderdaad diegene met dat verzoek
          blij gemaakt met informatie uit de Friesland en Noord-Holland groep.

          Wat betreft de Theodorus Hoekstra; hier heeft hij vandaag een persoonkaart
          van besteld bij het CBG.

          Met vriendelijke groet,

          Olaf Duits
          www.stambomen.net

          Op 24 februari 2012 14:57 schreef Mich�l de Jong
          <michldejong@...>het volgende:

        • Olaf Duits
          Message 4 of 13 , Feb 24, 2012
            Beste Michel

            Ik weet niet helemaal wat je bedoeld, maar ik heb inderdaad diegene met dat

          • L.A.Bakker
            Message 5 of 13 , Feb 24, 2012
              Beste lezers,

              In diverse bronnen vond ik onderstaande twee overlijdensakten. De getoonde
              gegevens komen uit de originele akten:

              Aangifte op 13 september 1831 (blad 21) te Leeuwarderadeel:
              Overleden: Kornelis Heins Bakker
              Leeftijd bij overlijden: 44 jaar
              Beroep: gardenier
              Geboren: onder Stiens
              Wonende: onder Stiens
              Echtgenote: Mettje Johannes Klinkhamer (leeft nog)
              Vader: Hein Freerks Bakker
              Moeder: Adriaantje Kornelis, in tijden echtelieden

              Aangifte op 02 julij 1860 (blad 28) te Leeuwarderadeel
              Overleden: Kornelis Heins Bakker
              Leeftijd bij overlijden: 77 jaar
              Beroep: zonder
              Geboren: onder Finkum
              Wonende: te Stiens
              Echtgenote: Mettje Johannes Klinkhamer (leeft nog)
              Vader: Hein Freerks Bakker
              Moeder: Adriaantje Kornelis, in tijden echtelieden, beide overleden

              Uh? Iemand een verklaring?
              De akten zijn te zien op de site van "Alle Friezen". De links zijn te lang
              om direct te kopiëren, waarvoor begrip.

              Met vriendelijke groet,

              Leo Bakker, Veghel
              Landelijke database voor de families BAKKER en VAN WOUWE(N)
              Wereldwijde database van de familie LINNE(N)BANK
            • Elsinga Sietze
              Message 6 of 13 , Feb 24, 2012
                Beste Leo,

                Misschien kun je hier iets mee (zie memories)
                Memories van Successie
                Kantoor Leeuwarden, overl. jaar 1831

                Overledene : Rinze Kornelis Bakker
                Overleden op: 30 september 1831
                Wonende te : Stiens
                Tekst:
                5 jaar; zoon van Kornelis Heins Bakker, gardenier & Metje Johannes Klinkhamer;
                broer van minderjarige Hein (16 jaar), Maartje (14 jaar), Johannes (11 jaar) en
                Jacob Kornelis Bakker (1 jaar). (op sterftlijst - en in Burgerlijke Stand -
                foutief als 'Kornelis Heins Bakker') - 'dat alzoo blijkbaar eene fout bestaat
                in de vroeger gedane opgaven wegens dit overlijden, waarin abusievelijk
                voorkomt dat op den 30en September 1831 te Stiens is overleden Kornelis Heins
                Bakker, oud vier en veertig jaren, van beroep gardenier, gehuwd zijnde en
                kinderen nalatende, bij welke opgaven echter geen ander kan bedoeld zijn dan
                het voormelde kind, wegens welks overlijden de tegenwoordige memorie wordt
                ingediend'.

                Er behoorde geen onroerend goed tot de nalatenschap

                Bron:
                Memories van successie 1818-1927
                Toegangsnr. : 42
                Inventarisnr. : 11036
                Dagregisternr.: 530

                Op microfilm nr. 184 raadpleegbaar op de studiezaal van Tresoar

                Met vriendelijke groeten,

                Sietze Elsinga
                www.elsinga-s.nl

                Op 24 feb 2012, om 17:41 heeft L.A.Bakker het volgende geschreven:

                Message 7 of 13 , Feb 24, 2012
                  Dag Sietze,

                  Dat verklaart veel...
                  Kon die verklaring voor de dubbele overlijdensakte nergens vinden, dus
                  hartelijk dank voor de opheldering!