Re: [Friesland-genealogy] Re: Hoekstra X Dijkstra

  • Olaf Duits
    Message 1 of 13 , Feb 23, 2012
      Beste Annemarth(dat is lang geleden, vanuit de Yahoougroups...),

      Dank je wel voor de informatie. Hier kan de betreffende persoon wel wat mee
      denk ik. Een ieder trouwens bedankt voor de geleverde informatie!

      Met vriendelijke groet,

      Olaf Duits
      www.stambomen.net

      Op 23 februari 2012 19:51 schreef annemarthsterringa <
      annemarthsterringa@...> het volgende:

    • Olaf Duits
      Message 2 of 13 , Feb 23, 2012
        Wauw! Hinke, bedankt voor de informatie! Daar kan ik wel iemand blij mee
        maken!!

        Met vriendelijke groet,

        Olaf Duits
        www.stambomen.net

      • Michèl de Jong
        Message 3 of 13 , Feb 24, 2012
          beste Olaf,

          wat een euforie over informatie die jou inmiddels al via de Noord Holland-groep bekend was..

          Groet,
          Michel
        • Olaf Duits
          Message 4 of 13 , Feb 24, 2012
            Beste Michel

            Ik weet niet wat je bedoeld, maar ik heb inderdaad diegene met dat verzoek
            blij gemaakt met informatie uit de Friesland en Noord-Holland groep.

            Wat betreft de Theodorus Hoekstra; hier heeft hij vandaag een persoonkaart
            van besteld bij het CBG.

            Met vriendelijke groet,

            Olaf Duits
            www.stambomen.net

            Op 24 februari 2012 14:57 schreef Mich�l de Jong
            <michldejong@...>het volgende:

          • Olaf Duits
            Message 5 of 13 , Feb 24, 2012
              Beste Michel

              Ik weet niet helemaal wat je bedoeld, maar ik heb inderdaad diegene met dat

            • L.A.Bakker
              Message 6 of 13 , Feb 24, 2012
                Beste lezers,

                In diverse bronnen vond ik onderstaande twee overlijdensakten. De getoonde
                gegevens komen uit de originele akten:

                Aangifte op 13 september 1831 (blad 21) te Leeuwarderadeel:
                Overleden: Kornelis Heins Bakker
                Leeftijd bij overlijden: 44 jaar
                Beroep: gardenier
                Geboren: onder Stiens
                Wonende: onder Stiens
                Echtgenote: Mettje Johannes Klinkhamer (leeft nog)
                Vader: Hein Freerks Bakker
                Moeder: Adriaantje Kornelis, in tijden echtelieden

                Aangifte op 02 julij 1860 (blad 28) te Leeuwarderadeel
                Overleden: Kornelis Heins Bakker
                Leeftijd bij overlijden: 77 jaar
                Beroep: zonder
                Geboren: onder Finkum
                Wonende: te Stiens
                Echtgenote: Mettje Johannes Klinkhamer (leeft nog)
                Vader: Hein Freerks Bakker
                Moeder: Adriaantje Kornelis, in tijden echtelieden, beide overleden

                Uh? Iemand een verklaring?
                De akten zijn te zien op de site van "Alle Friezen". De links zijn te lang
                om direct te kopiëren, waarvoor begrip.

                Met vriendelijke groet,

                Leo Bakker, Veghel
                Landelijke database voor de families BAKKER en VAN WOUWE(N)
                Wereldwijde database van de familie LINNE(N)BANK
              • Elsinga Sietze
                Message 7 of 13 , Feb 24, 2012
                  Beste Leo,

                  Misschien kun je hier iets mee (zie memories)
                  Memories van Successie
                  Kantoor Leeuwarden, overl. jaar 1831

                  Overledene : Rinze Kornelis Bakker
                  Overleden op: 30 september 1831
                  Wonende te : Stiens
                  Tekst:
                  5 jaar; zoon van Kornelis Heins Bakker, gardenier & Metje Johannes Klinkhamer;
                  broer van minderjarige Hein (16 jaar), Maartje (14 jaar), Johannes (11 jaar) en
                  Jacob Kornelis Bakker (1 jaar). (op sterftlijst - en in Burgerlijke Stand -
                  foutief als 'Kornelis Heins Bakker') - 'dat alzoo blijkbaar eene fout bestaat
                  in de vroeger gedane opgaven wegens dit overlijden, waarin abusievelijk
                  voorkomt dat op den 30en September 1831 te Stiens is overleden Kornelis Heins
                  Bakker, oud vier en veertig jaren, van beroep gardenier, gehuwd zijnde en
                  kinderen nalatende, bij welke opgaven echter geen ander kan bedoeld zijn dan
                  het voormelde kind, wegens welks overlijden de tegenwoordige memorie wordt
                  ingediend'.

                  Er behoorde geen onroerend goed tot de nalatenschap

                  Bron:
                  Memories van successie 1818-1927
                  Toegangsnr. : 42
                  Inventarisnr. : 11036
                  Dagregisternr.: 530

                  Op microfilm nr. 184 raadpleegbaar op de studiezaal van Tresoar

                  Met vriendelijke groeten,

                  Sietze Elsinga
                  www.elsinga-s.nl

                  Op 24 feb 2012, om 17:41 heeft L.A.Bakker het volgende geschreven:

                  Message 8 of 13 , Feb 24, 2012
                    Dag Sietze,

                    Dat verklaart veel...
                    Kon die verklaring voor de dubbele overlijdensakte nergens vinden, dus
                    hartelijk dank voor de opheldering!