Re: Hoekstra X Dijkstra

  • annemarthsterringa
    Message 1 of 13 , Feb 23, 2012
      Hallo Olaf,
      Na het privacy-embargo van 100 jaar moet de geboorteakte van opa in Hilversum wel openbaar zijn.
      Van oma is de geboorteakte zeker te vinden in Leeuwarden in het stadsarchief en bij Tresoar, zoook bij het CBG, helaas nog niet online zelfs niet in de index.

      In de bevolkingsregisters van Hilversum en Leeuwarden moeten ze ook allebei voorkomen.

      En, hun beider pk's zijn bij het CBG aanwezig.

      Succes en groetjes,

      Annemarth Sterringa
      http://www.annemarthsterringa.nl/

      --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Olaf Duits <olaf.duits@...> wrote:

> [...]
      > *Opa:* Theodorus Hoekstra, geboren op 17-5-1911 in Hilversum.
      > Overleden op 14-3-1985.
      >
      > *Oma:* Agatha Maria Dijkstra, geboren op 16-7-1912 in Leeuwarden.
      > Overleden op 23-7-1998.
      >
      > Het ging om de man in dit verzoek en ik heb in Genlias gekeken. Hoewel
      > Hilversum ook in Genlias zou moeten zitten, vind ik zijn gegevens niet. Ik
      > dacht me toen te focussen op de vrouw, aangezien zij in Leeuwarden geboren
      > zou moeten zijn. Maar ook van haar kan ik in Tresoar.nl geen gegevens
      > vinden. Wie heeft meer informatie van deze personen?

    • Hinke
      Message 2 of 13 , Feb 23, 2012
        Heb dit item niet helemaal gevolg maar het bev,.reg van Leeuwarden is
        online in te zien via de site van het HCL:

        http://hcl-genealogie.pictura-dp.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=2&persoon_1_achternaam=dijkstra&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=agatha+maria&persoon_2_achternaam=&persoon_2_tussenvoegsel=&persoon_2_voornaam=&plaats=&periode_begin=&periode_eind=

        AchternaamOplopend gesorteerd Voornaam Rol Plaats
        Datum Type registratie
        1 Dijkstra Agatha Maria geregistreerde Leeuwarden
        00-00-1912 inschrijving bevolkingsregister

        Plaats Leeuwarden
        Bron Bevolkingsregister
        Deelnummer 4971
        Soort registratie inschrijving bevolkingsregister
        Geregistreerde 1 Douwe Dijkstra
        Datum geboorte 00-00-1877
        Geregistreerde 2 Wijnanda Maria Louwmans
        Datum geboorte 00-00-1873
        Geregistreerde 3 Henri Felix Dijkstra
        Datum geboorte 00-00-1902
        Geregistreerde 4 Christina Maria Susanna Dijkstra
        Datum geboorte 00-00-1907
        Geregistreerde 5 Tecla Anna Maria Dijkstra
        Datum geboorte 00-00-1910
        Geregistreerde 6 Agatha Maria Dijkstra
        Datum geboorte 00-00-1912

        Inzien van het register
        Inzien van de akte

        groet, Hinke.

      • Olaf Duits
        Message 3 of 13 , Feb 23, 2012
          Beste Annemarth(dat is lang geleden, vanuit de Yahoougroups...),

          Dank je wel voor de informatie. Hier kan de betreffende persoon wel wat mee
          denk ik. Een ieder trouwens bedankt voor de geleverde informatie!

          Met vriendelijke groet,

          Olaf Duits
          www.stambomen.net

          Op 23 februari 2012 19:51 schreef annemarthsterringa <
          annemarthsterringa@...> het volgende:

        • Olaf Duits
          Message 4 of 13 , Feb 23, 2012
            Wauw! Hinke, bedankt voor de informatie! Daar kan ik wel iemand blij mee
            maken!!

            Met vriendelijke groet,

            Olaf Duits
            www.stambomen.net

          • Michèl de Jong
            Message 5 of 13 , Feb 24, 2012
              beste Olaf,

              wat een euforie over informatie die jou inmiddels al via de Noord Holland-groep bekend was..

              Groet,
              Michel
            • Olaf Duits
              Message 6 of 13 , Feb 24, 2012
                Beste Michel

                Ik weet niet wat je bedoeld, maar ik heb inderdaad diegene met dat verzoek
                blij gemaakt met informatie uit de Friesland en Noord-Holland groep.

                Wat betreft de Theodorus Hoekstra; hier heeft hij vandaag een persoonkaart
                van besteld bij het CBG.

                Met vriendelijke groet,

                Olaf Duits
                www.stambomen.net

                Op 24 februari 2012 14:57 schreef Mich�l de Jong
                <michldejong@...>het volgende:

              • Olaf Duits
                Message 7 of 13 , Feb 24, 2012
                  Beste Michel

                  Ik weet niet helemaal wat je bedoeld, maar ik heb inderdaad diegene met dat

                • L.A.Bakker
                  Message 8 of 13 , Feb 24, 2012
                    Beste lezers,

                    In diverse bronnen vond ik onderstaande twee overlijdensakten. De getoonde
                    gegevens komen uit de originele akten:

                    Aangifte op 13 september 1831 (blad 21) te Leeuwarderadeel:
                    Overleden: Kornelis Heins Bakker
                    Leeftijd bij overlijden: 44 jaar
                    Beroep: gardenier
                    Geboren: onder Stiens
                    Wonende: onder Stiens
                    Echtgenote: Mettje Johannes Klinkhamer (leeft nog)
                    Vader: Hein Freerks Bakker
                    Moeder: Adriaantje Kornelis, in tijden echtelieden

                    Aangifte op 02 julij 1860 (blad 28) te Leeuwarderadeel
                    Overleden: Kornelis Heins Bakker
                    Leeftijd bij overlijden: 77 jaar
                    Beroep: zonder
                    Geboren: onder Finkum
                    Wonende: te Stiens
                    Echtgenote: Mettje Johannes Klinkhamer (leeft nog)
                    Vader: Hein Freerks Bakker
                    Moeder: Adriaantje Kornelis, in tijden echtelieden, beide overleden

                    Uh? Iemand een verklaring?
                    De akten zijn te zien op de site van "Alle Friezen". De links zijn te lang
                    om direct te kopiëren, waarvoor begrip.

                    Met vriendelijke groet,

                    Leo Bakker, Veghel
                    Landelijke database voor de families BAKKER en VAN WOUWE(N)
                    Wereldwijde database van de familie LINNE(N)BANK
                  • Elsinga Sietze
                    Message 9 of 13 , Feb 24, 2012
                      Beste Leo,

                      Misschien kun je hier iets mee (zie memories)
                      Memories van Successie
                      Kantoor Leeuwarden, overl. jaar 1831

                      Overledene : Rinze Kornelis Bakker
                      Overleden op: 30 september 1831
                      Wonende te : Stiens
                      Tekst:
                      5 jaar; zoon van Kornelis Heins Bakker, gardenier & Metje Johannes Klinkhamer;
                      broer van minderjarige Hein (16 jaar), Maartje (14 jaar), Johannes (11 jaar) en
                      Jacob Kornelis Bakker (1 jaar). (op sterftlijst - en in Burgerlijke Stand -
                      foutief als 'Kornelis Heins Bakker') - 'dat alzoo blijkbaar eene fout bestaat
                      in de vroeger gedane opgaven wegens dit overlijden, waarin abusievelijk
                      voorkomt dat op den 30en September 1831 te Stiens is overleden Kornelis Heins
                      Bakker, oud vier en veertig jaren, van beroep gardenier, gehuwd zijnde en
                      kinderen nalatende, bij welke opgaven echter geen ander kan bedoeld zijn dan
                      het voormelde kind, wegens welks overlijden de tegenwoordige memorie wordt
                      ingediend'.

                      Er behoorde geen onroerend goed tot de nalatenschap

                      Bron:
                      Memories van successie 1818-1927
                      Toegangsnr. : 42
                      Inventarisnr. : 11036
                      Dagregisternr.: 530

                      Op microfilm nr. 184 raadpleegbaar op de studiezaal van Tresoar

                      Met vriendelijke groeten,

                      Sietze Elsinga
                      www.elsinga-s.nl

                      Op 24 feb 2012, om 17:41 heeft L.A.Bakker het volgende geschreven:

                      Message 10 of 13 , Feb 24, 2012
                        Dag Sietze,

                        Dat verklaart veel...
                        Kon die verklaring voor de dubbele overlijdensakte nergens vinden, dus
                        hartelijk dank voor de opheldering!