Hoekstra X Dijkstra

  • Olaf Duits
    Message 1 of 13 , Feb 22, 2012
      Geachte lijstgenoten,

      Via mijn websites www.stambomen.net en www.genealogie-stamboom.nl kreeg ik
      het verzoek of ik meer kon vinden van dit echtpaar:
      *Opa:* Theodorus Hoekstra, geboren op 17-5-1911 in Hilversum.
      Overleden op 14-3-1985.

      *Oma:* Agatha Maria Dijkstra, geboren op 16-7-1912 in Leeuwarden.
      Overleden op 23-7-1998.

      Het ging om de man in dit verzoek en ik heb in Genlias gekeken. Hoewel
      Hilversum ook in Genlias zou moeten zitten, vind ik zijn gegevens niet. Ik
      dacht me toen te focussen op de vrouw, aangezien zij in Leeuwarden geboren
      zou moeten zijn. Maar ook van haar kan ik in Tresoar.nl geen gegevens
      vinden. Wie heeft meer informatie van deze personen?

      Alvast bedankt.

      Met vriendelijke groet,

      Olaf Duits
      www.stambomen.net
      www.genealogie-stamboom.nl

    • Karel van der Wal
      Message 2 of 13 , Feb 22, 2012
        Die geboortes zijn volgens mij nog niet openbaar.

[...]

        _____

        Geen virus gevonden in dit bericht.
        Gecontroleerd door AVG - www.avg.com
        Versie: 2012.0.1913 / Virusdatabase: 2113/4824 - datum van uitgifte:
        02/21/12

        _____

        Ik gebruik de gratis versie van SPAMfighter <http://www.spamfighter.com/lnl>

        Uw PC enorm traag? Klik
        <http://www.spamfighter.com/SLOW-PCfighter/Lang_NL/?cid=signl> voor de
        oplossing!

      • klaaspera
        Message 3 of 13 , Feb 22, 2012
          Hallo Olaf,

          Eerst dacht ik, dat er een verband zou bestaan met het echtpaar Doris Meyes Hoekstra en Nieske Jacobs Deelsma. Doris Meyes Hoekstra was molenaar en verdronk op 31 augustus 1926. Zijn roepnaam was Theodorus Hoekstra. Hij was vanaf 1908 eigenaar van de oudste spinnekopmolen "Doris Mooltsje" van Friesland. Het lijkt mij echter uitgesloten, dat hij is verhuisd naar Hilversum.

          Aangezien recente geboortes nog niet openbaar zijn, lijkt het mij het handigst om even een persoonskaart bij het CBG op te vragen om er achter te komen wie de ouders van Theodorus Hoekstra zijn.

          Met vriendelijke groeten,

          Klaas Pera

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Olaf Duits <olaf.duits@...> wrote:

> [...]
          > zou moeten zijn. Maar ook van haar kan ik in Tresoar.nl geen gegevens
          > vinden. Wie heeft meer informatie van deze personen?

        • annemarthsterringa
          Message 4 of 13 , Feb 23, 2012
            Hallo Olaf,
            Na het privacy-embargo van 100 jaar moet de geboorteakte van opa in Hilversum wel openbaar zijn.
            Van oma is de geboorteakte zeker te vinden in Leeuwarden in het stadsarchief en bij Tresoar, zoook bij het CBG, helaas nog niet online zelfs niet in de index.

            In de bevolkingsregisters van Hilversum en Leeuwarden moeten ze ook allebei voorkomen.

            En, hun beider pk's zijn bij het CBG aanwezig.

            Succes en groetjes,

            Annemarth Sterringa
            http://www.annemarthsterringa.nl/

          • Hinke
            Message 5 of 13 , Feb 23, 2012
              Heb dit item niet helemaal gevolg maar het bev,.reg van Leeuwarden is
              online in te zien via de site van het HCL:

              http://hcl-genealogie.pictura-dp.nl/index.php?option=com_genealogie&task=persoon_result&zoekmethode=eenvoudig&Itemid=2&persoon_1_achternaam=dijkstra&persoon_1_tussenvoegsel=&persoon_1_voornaam=agatha+maria&persoon_2_achternaam=&persoon_2_tussenvoegsel=&persoon_2_voornaam=&plaats=&periode_begin=&periode_eind=

              AchternaamOplopend gesorteerd Voornaam Rol Plaats
              Datum Type registratie
              1 Dijkstra Agatha Maria geregistreerde Leeuwarden
              00-00-1912 inschrijving bevolkingsregister

              Plaats Leeuwarden
              Bron Bevolkingsregister
              Deelnummer 4971
              Soort registratie inschrijving bevolkingsregister
              Geregistreerde 1 Douwe Dijkstra
              Datum geboorte 00-00-1877
              Geregistreerde 2 Wijnanda Maria Louwmans
              Datum geboorte 00-00-1873
              Geregistreerde 3 Henri Felix Dijkstra
              Datum geboorte 00-00-1902
              Geregistreerde 4 Christina Maria Susanna Dijkstra
              Datum geboorte 00-00-1907
              Geregistreerde 5 Tecla Anna Maria Dijkstra
              Datum geboorte 00-00-1910
              Geregistreerde 6 Agatha Maria Dijkstra
              Datum geboorte 00-00-1912

              Inzien van het register
              Inzien van de akte

              groet, Hinke.

            • Olaf Duits
              Message 6 of 13 , Feb 23, 2012
                Beste Annemarth(dat is lang geleden, vanuit de Yahoougroups...),

                Dank je wel voor de informatie. Hier kan de betreffende persoon wel wat mee
                denk ik. Een ieder trouwens bedankt voor de geleverde informatie!

                Met vriendelijke groet,

                Olaf Duits
                www.stambomen.net

                Op 23 februari 2012 19:51 schreef annemarthsterringa <
                annemarthsterringa@...> het volgende:

              • Olaf Duits
                Message 7 of 13 , Feb 23, 2012
                  Wauw! Hinke, bedankt voor de informatie! Daar kan ik wel iemand blij mee
                  maken!!

                  Met vriendelijke groet,

                  Olaf Duits
                  www.stambomen.net

                • Michèl de Jong
                  Message 8 of 13 , Feb 24, 2012
                    beste Olaf,

                    wat een euforie over informatie die jou inmiddels al via de Noord Holland-groep bekend was..

                    Groet,
                    Michel
                  • Olaf Duits
                    Message 9 of 13 , Feb 24, 2012
                      Beste Michel

                      Ik weet niet wat je bedoeld, maar ik heb inderdaad diegene met dat verzoek
                      blij gemaakt met informatie uit de Friesland en Noord-Holland groep.

                      Wat betreft de Theodorus Hoekstra; hier heeft hij vandaag een persoonkaart
                      van besteld bij het CBG.

                      Met vriendelijke groet,

                      Olaf Duits
                      www.stambomen.net

                      Op 24 februari 2012 14:57 schreef Mich�l de Jong
                      <michldejong@...>het volgende:

                    • Olaf Duits
                      Message 10 of 13 , Feb 24, 2012
                        Beste Michel

                        Ik weet niet helemaal wat je bedoeld, maar ik heb inderdaad diegene met dat

                      • L.A.Bakker
                        Message 11 of 13 , Feb 24, 2012
                          Beste lezers,

                          In diverse bronnen vond ik onderstaande twee overlijdensakten. De getoonde
                          gegevens komen uit de originele akten:

                          Aangifte op 13 september 1831 (blad 21) te Leeuwarderadeel:
                          Overleden: Kornelis Heins Bakker
                          Leeftijd bij overlijden: 44 jaar
                          Beroep: gardenier
                          Geboren: onder Stiens
                          Wonende: onder Stiens
                          Echtgenote: Mettje Johannes Klinkhamer (leeft nog)
                          Vader: Hein Freerks Bakker
                          Moeder: Adriaantje Kornelis, in tijden echtelieden

                          Aangifte op 02 julij 1860 (blad 28) te Leeuwarderadeel
                          Overleden: Kornelis Heins Bakker
                          Leeftijd bij overlijden: 77 jaar
                          Beroep: zonder
                          Geboren: onder Finkum
                          Wonende: te Stiens
                          Echtgenote: Mettje Johannes Klinkhamer (leeft nog)
                          Vader: Hein Freerks Bakker
                          Moeder: Adriaantje Kornelis, in tijden echtelieden, beide overleden

                          Uh? Iemand een verklaring?
                          De akten zijn te zien op de site van "Alle Friezen". De links zijn te lang
                          om direct te kopiëren, waarvoor begrip.

                          Met vriendelijke groet,

                          Leo Bakker, Veghel
                          Landelijke database voor de families BAKKER en VAN WOUWE(N)
                          Wereldwijde database van de familie LINNE(N)BANK
                        • Elsinga Sietze
                          Message 12 of 13 , Feb 24, 2012
                            Beste Leo,

                            Misschien kun je hier iets mee (zie memories)
                            Memories van Successie
                            Kantoor Leeuwarden, overl. jaar 1831

                            Overledene : Rinze Kornelis Bakker
                            Overleden op: 30 september 1831
                            Wonende te : Stiens
                            Tekst:
                            5 jaar; zoon van Kornelis Heins Bakker, gardenier & Metje Johannes Klinkhamer;
                            broer van minderjarige Hein (16 jaar), Maartje (14 jaar), Johannes (11 jaar) en
                            Jacob Kornelis Bakker (1 jaar). (op sterftlijst - en in Burgerlijke Stand -
                            foutief als 'Kornelis Heins Bakker') - 'dat alzoo blijkbaar eene fout bestaat
                            in de vroeger gedane opgaven wegens dit overlijden, waarin abusievelijk
                            voorkomt dat op den 30en September 1831 te Stiens is overleden Kornelis Heins
                            Bakker, oud vier en veertig jaren, van beroep gardenier, gehuwd zijnde en
                            kinderen nalatende, bij welke opgaven echter geen ander kan bedoeld zijn dan
                            het voormelde kind, wegens welks overlijden de tegenwoordige memorie wordt
                            ingediend'.

                            Er behoorde geen onroerend goed tot de nalatenschap

                            Bron:
                            Memories van successie 1818-1927
                            Toegangsnr. : 42
                            Inventarisnr. : 11036
                            Dagregisternr.: 530

                            Op microfilm nr. 184 raadpleegbaar op de studiezaal van Tresoar

                            Met vriendelijke groeten,

                            Sietze Elsinga
                            www.elsinga-s.nl

                            Op 24 feb 2012, om 17:41 heeft L.A.Bakker het volgende geschreven:

                            Message 13 of 13 , Feb 24, 2012
                              Dag Sietze,

                              Dat verklaart veel...
                              Kon die verklaring voor de dubbele overlijdensakte nergens vinden, dus
                              hartelijk dank voor de opheldering!