RE: [Friesland-genealogy] Re: Jonkman

  • JP Mels
    Message 1 of 9 , Feb 7 1:40 PM
      Beste Nynke, Annemarth en Richard,

      Vandaag heb ik toch maar een verzoek opgestuurd naar het CBG. Ook heb ik
      daarin gevraagd naar de kaart van Jacob, deze moet er sowieso zijn toch?

      * En over het criterium 'buitenland', er zijn bij het CBG kaarten van
      mensen die op vakantie in buitenland overleden zijn.
      > Het gaat om het laatste adres, dat moet in Nederland zijn (BR en BSA). Ik
      weet niet of hij zich echt heeft uitgeschreven, dan wel ingeschreven in
      Duitsland. Zal blijken

      van personen die na 1939 in Nederland zijn overleden. En aangezien Andries
      in Duitsland is overleden is het dus de vraag of het aanvragen van een
      persoonslijst zinvol is. Wie niet waagt, die niet wint. Ik heb de gok
      genomen.

      Voor zover mij bekend zijn daarna zelfs nog persoonkaarten op te vragen
      van Emigranten (nooit zelf bij de hand gehad). Is echter niet bij CBG
      maar een ander adres dat adres zou ik weer moeten natrekken. Geeft wel
      rompslomp daar dan overlijden bewezen moet worden evenals relatie tot
      betrokkene. Is wat ik uit een post destijds onthouden heb maar kan ik
      mogelijk weer terug vinden. Ik houd mij aanbevolen. Maar wacht even tot
      bericht binnen is van het CBG. Zonde om tijd te stoppen in iets wat nog niet
      duidelijk is, niet dan?

      Mag wel eens gezegd worden, wat een fijn clubje die Frieslandgroep.

      Dank allen voor het meedenken. Ik houd jullie op de hoogte.

      Groet, Johan.