Postma Walstra Lemsterland Lemmer

  • martiengen
    Message 1 of 3 , Feb 7, 2012
      Beste lezer,es,

      Ik kom toch nog eens bij u langs.

      Dirk Sander Postma trouwt Lemsterland 29-3-1829, 27 jaar oud,
      met
      Setske Pieters Walstra, 24 jaar oud.

      Dirk Sander Postma geb. te Lemmer.

      Wie kent zijn geboorte/doopdatum

      Graag uw informatie.

      Met vriendelijke groet, Martien
    • Johan Zwart
      Message 2 of 3 , Feb 7, 2012
        Het zou deze kunnen zijn;
        Lemsterland, dopen, geboortejaar 1801, doopjaar 1801Dopeling: DirkGeboren op 7 oktober 1801 in LemmerGedoopt op 18 oktober 1801 in Lemmer, Follega, Eesterga Kind van Sander Sanders en Iemkjen DirksGestandaardiseerde namen (voornaam en patroniem):Dopeling : DIRK of DIRKJEVader : SANDER SANDERSMoeder : IEMKJE DIRKSBron:Collectie Doop-, Trouw-, Begraaf- en Lidmaatboeken (DTBL) Herv. gem. Lemmer, Follega en Eesterga, doop 1786-1811Inventarisnr. : DTB 491Op microfiche beschikbaar op studiezaal Tresoar

        Message 3 of 3 , Feb 7, 2012
          Klopt met de aanneming van de familienaam:

          Lemmer, deel 1 folio 21 verso
          Postma, Sander Sanders, Lemmer
          Kinderen:
          Sander 11, Durk 10, Wytse 8, Jan 6, Maike 5, Pieter 2

          Met vriendelijke groet,

          Chris van Dijkum