Johannes Clasens & Grietie Jelles

  • Pieke
    Message 1 of 1 , Feb 7, 2012
      Wie kan mij verder helpen met het onderstaande echtpaar?

      Johannes Clasen(s) trouwde op 5 juli 1716 te Idaard met Grietie Jelles. Beiden kwamen ze van Friens. Van Johannes kan ik totaal niets vinden, geen geb/doop- of overl.data. Ook is mij niets bekend over zijn ouders. Gezien het patroniem zou zijn vader een klaas moeten zijn.
      Indien hij op 20/25 jarige leeftijd is gehuwd, is hij vermoedelijk geb/ged rond 1685.
      Grietje Jelles werd gedoopt op haar belijdenis op 16 aug 1716 te Idaard. Dus zij kan zo rond 1693 zijn geboren. Op de akte worden haar ouders niet genoemd, wel dat zij in Friens was geboren. Haar vader zou een Jelle kunnen wezen. Maar ook hier kan ik niets verder terug vinden.

      Naar 'mijn' gegevens kreeg het echtpaar drie kinderen, zijnde:
      Claes Johannes, ged 12-1-1721 te Friens; trouwde met Froukje Ates op 13-12-1744 te Friens.
      Trijntje Johannes, ged. 30-6-1726 te Friens; +
      Jelle Johannes, ged op 6-2-1729 te Friens; overl; trouwde met Popkjen Crijns op 6-4-1755.

      Dus als er iemand is die mij verder kan helpen met het gezin en hun voorgeslacht, graag.
      M.v.g. Pieke.