Re: Heerke Jans & Ljuetske (Lutske) Hinnes

  • Pieke
    Message 1 of 5 , Feb 5, 2012
      Klaas en Sietze.

      Bedankt voor de informatie. Alleen ik ben bang dat ik mee moet gaan met Sietze, dat ik vermoedelijk de verkeerde kant ben uitgegaan.
      Wat jij aangaf Klaas vond ik ook op het Net, maar gezien de data's kan dit niet de genoemde klaas wezen die ik zoek. Dus heb ik vermoedelijk de verkeerde ouders van 'mijn' Klaas vermeld.
      Indien 'mijn' klaas rond 1700/1707 in het Grunigerland zou zijn gedoopt, was hij 50/45 jr. toen zijn dochter Jantje Heerkes werd geboren te Tzum.
      Is dat niet een beetje te oud. En Jantje is op haar belijdenis gedoopt
      op 33 jarige leeftijd, zoals Sietze al zei; doopsgezind. Dus dat zou inhouden dat ook haar vader vermoedelijk doopsgezind is/was. Maar ik kan niks vinden dat hij doopsgezind was. de dopen waren allebei (zowel die van 1700 en 1707) N.H.
      Dus ik denk dat ik de ouders moet zoeken in het Friese gebeuren rond Tzum. Ik kan het natuurlijk fout hebben. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

      Groetenis fan Pieke.