Re: De Vries Idinga Oosterzee?

  • Johan Deinum
    Message 1 of 9 , Feb 3, 2012
      Hallo Martien,

      Zoek op allefriezen.nl naar Arjen de Vries, gemeente Lemsterland, en je
      vindt de huwelijksakte van Arjen en Ybeltje Hiddinga, en ook de namen van
      de wederzijdse ouders. Dan heb je een begin!

      Veel succes!

      Johan

    • Hinke
      Message 2 of 9 , Feb 3, 2012
        En Trijntje Mast heb ik gekoppeld aan gegevens uit mijn bestand. Exacte
        geb./overl.data (aktes) zijn ondertussen te vinden via tresoar.nl en
        allefriezen.nl

        groet, Hinke.

        Kwartierstaat van Trijntje Mast
        Generatie I
        1. Trijntje Mast, geb. Oosterzee omstr. 1861, tr. Lemsterland 6 mei 1881
        Nanne Hiddinga, geb. Sintjohannesga omstr. 1853, zn. van Hendrik
        Folkerts en Janke Nannes Koopman.

        Generatie II
        2. Fedde Jans Mast, geb. Echten omstr. 1832, tr. Lemsterland 17 mei 1857
        3. Ybeltje Kerstes Koopman, geb. Munnekeburen omstr. 1832.

        Generatie III
        4. Jan Koops Mast, geb. Middelburg 13 aug. 1792, schipper, † Oosterzee 2
        mei 1836, tr. Schoterland 13 jan. 1811
        5. Antje Feddes Hornstra, geb. omstr. 1791.

        6. Kerst Jans Koopman, tr.
        7. Trijntje Klazes Visser.

        Generatie IV
        8. Koop Jochums Mast, geb. Giethoorn 26 febr. 1769, ged. Sint
        Johannesga/Delfstrahuizen 11 febr. 1810, † Lemmer 11 maart 1833, tr.
        Langezwaag 18 dec. 1791
        9. Trijntje Jans.
        10. Fedde Hayes Hornstra, tr.
        11. Neltje Cornelis.

        Generatie V
        16. Jochum Koops Mast, geb. omstr. 1749, † Opsterland 13 juni 1824, tr.
        2e (ondertr. Goïngarijp/Broek 18 juli) 1784 Albertje Jannes; tr. 1e
        Giethoorn 1768
        17. Hendrikje Hendriks/Willems Smit.

        Generatie VI
        32. Koop Jochums Mast, geb. Zuidveen, ged. Steenwijk 1716, tr. Giethoorn
        33. Aaltje Jacobs Rose.

      • martiengen
        Message 3 of 9 , Feb 4, 2012
          Beste mensen,

          Iedereen die antwoord heeft gegeven op dit onderwerp wil ik bij deze hartelijk bedanken.

          Met vriendelijke groet,

          Martien