RE: [Friesland-genealogy] Sjoerd Martens Koopal

    Message 1 of 2 , Feb 3, 2012
      Nynke,

      Ik dacht even dat ik me volkomen vergist had, maar ik neem aan dat je de
      Sjoerd Martens Koopal bedoelt die op 20-11-1826 werd geboren?

      Uit het huwelijk met Tjitske Kuipers werden de volgende vier kinderen
      kinderen:

      Geboorteakte Het Bildt, aangiftedatum 21 februari 1853, akte nr. 45
      1. Marten Koopal, geboren 20 februari 1853, zoon van Sjoerd Martens Koopal
      en Tjitske Tjisses Kuipers

      Geboorteakte Het Bildt, aangiftedatum 11 juni 1855, akte nr. 119
      2. Sytske Koopal, geboren 9 juni 1855, dochter van Sjoerd Martens Koopal en
      Tjitske Tjisses Kuipers

      Geboorteakte Het Bildt, aangiftedatum 23 juli 1857, akte nr. 157
      3. Maaike Koopal, geboren 21 juli 1857, dochter van Sjoerd Martens Koopal en
      Tjitske Kuipers
      Overlijdensakte Het Bildt, aangiftedatum 3 oktober 1857, akte nr. 173
      Maaike Koopal, overleden 3 oktober 1857, 10 weken, vrouw

      Geboorteakte Het Bildt, aangiftedatum 9 april 1859, akte nr. 86
      4. Tjisse Koopal, geboren 7 april 1859, zoon van Sjoerd Koopal en Tjitske
      Kuipers

      Uit het huwelijk met Fetje Stellingwerf werden de volgende vijf kinderen
      geboren:
      Geboorteakte Het Bildt, aangiftedatum 14 december 1866, akte nr. 306
      1. Saakje Koopal, geboren 13 december 1866, dochter van Sjoerd Koopal en
      Fetje Stellingwerf

      Geboorteakte Het Bildt, aangiftedatum 8 oktober 1868, akte nr. 241
      2. Maaike Koopal, geboren 7 oktober 1868, dochter van Sjoerd Koopal en Fetje
      Stellingwerf
      Overlijdensakte Het Bildt, aangiftedatum 16 november 1868, akte nr. 188
      Maaike Koopal, overleden 15 november 1868, 1 maand, vrouw

      Geboorteakte Het Bildt, aangiftedatum 19 februari 1870, akte nr. 52
      3. Maaike Koopal, geboren 17 februari 1870, dochter van Sjoerd Koopal en
      Fetje Stellingwerf
      Overlijdensakte Het Bildt, aangiftedatum 2 maart 1874, akte nr. 29
      Maaike Koopal, overleden 1 maart 1874, 2 jaar, vrouw

      Geboorteakte Het Bildt, aangiftedatum 29 januari 1872, akte nr. 28
      4. Maaike Koopal, geboren 27 januari 1872, dochter van Sjoerd Koopal en
      Fetje Stellingwerf

      Geboorteakte Het Bildt, aangiftedatum 30 juli 1879, akte nr. 201
      5. Johannes Koopal, geboren 29 juli 1879, zoon van Sjoerd Koopal en Fetje
      Stellingwerf

      Met vriendelijke groet,
      Nynke van den Hooven.

      From: tjitskewagenaar@...
      Date: Wed, 1 Feb 2012 20:30:08 +0000
      Subject: [Friesland-genealogy] sjoerd martens koopal

      Sjoerd Martens Koopal geb. 20 nov 1811 te Vrouwenparochie trouwde Tjitske
      Tjisses Kuipers geb 29 juli 1827 eveneens te Vr.parochie. Zij kregen 2 of 3
      kinderen en Tjitske stierf in 1863 op 24 feb. Marten in maart 1888. Kan
      iemand mij zeggen of hij opnieuw getrouwd is en nog meer kinderen heeft
      gekregen? Hij komt helemaal niet meer voor op allefriezen.nl en genlias. Ik
      hoop dat iemand een andere ingang heeft en mij meer kan vertellen.
    • Irene Visser
      Message 2 of 2 , Feb 3, 2012
        Snap het niet meer,
        Nynke mail jij aan jezelf?

        Want meende dat het een Tjitske? Was die de vraag stelde?
        Of mis ik weer een heel gedeelte?

        Komt wel vaker voor.

        Dus geen probleem. Maar dit viel me op. Nynke naar Nynke vandaar.

        Groetjes Irene.

        Op 3 februari 2012 19:29 schreef Nynke van den Hooven <
        nynkevandenhooven@...> het volgende: