Aafke Dijkstra 1868 - ?

  • annemarthsterringa
    Message 1 of 9 , Jan 22, 2012
      Hallo medespeurders,

      Hopelijk kan iemand me een klein stukje verder helpen met deze Aafke Dijkstra
      *
      Geboorteakte Haskerland, 1868
      Aangiftedatum 14 augustus 1868, akte nr. 145
      Aafke Dijkstra, geboren 13 augustus 1868
      Dochter van Tjeerd Douwes Dijkstra en Geertje Sterringa
      *

      Aafke werkte in 1888 een paar maanden als dienstbode in Zwolle maar kwam weer terug naar Joure. Helaas kan ik haar daarna niet vinden...

      Het zou kunnen zijn dat ze naar Noord-Holland verhuisd is; ik zal deze vraag daar ook stellen.

      Haar broer
      Geboorteakte Haskerland, 1865
      Aangiftedatum 30 september 1865, akte nr. 153
      Douwe Dijkstra, geboren 28 september 1865
      Zoon van Tjeerd Douwes Dijkstra en Geertje Sterringa
      verhuisde in 1896 met gezin naar Alkmaar en later naar Zaandam, overleden Zaandam 24 mei 1940, begraven Joure.
      Hij trouwde Haskerland 3 juli 1892 met Froukje Voskuil, geboren Koudum 16 september 1868, overleden Nunspeet 20 februari 1945, begraven Joure, dochter van Sipke Jans Voskuil en Tettje Hinnes Visser.
      *

      Met dank en vriendelijke groet,

      Annemarth Sterringa
      http://www.annemarthsterringa.nl/
    • Hinke
      Message 2 of 9 , Jan 22, 2012
        Hallo Annemarth,

        Het bev.reg. heb je al gezien? Zo niet, ik ben dinsdag weer op het
        gemeentearchief in Joure en zou dan voor je kunnen kijken.

        groet, Hinke.

        Message 3 of 9 , Jan 22, 2012
          Hallo Hinke,
          Reuze bedankt alvast! Ik had bij het CBG in het bev.reg. van Joure gevonden dat ze naar Zwolle ging. Terugkomst heb ik niet kunnen vinden maar 1 van de mede-speurders uit Overijssel had gezien dat ze in 1888 van Zwolle terugging naar Zwolle.

          Groetsjes,
          Annemarth

          --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, Hinke <wouwes@...> wrote:

          > Hallo Annemarth,
          >
          > Het bev.reg. heb je al gezien? Zo niet, ik ben dinsdag weer op het
          > gemeentearchief in Joure en zou dan voor je kunnen kijken.
          >
          > groet, Hinke.

          <knip>
        • annemarthsterringa
          Message 4 of 9 , Jan 22, 2012
            Oeps, terug naar Joure...

            --- In Friesland-genealogy@yahoogroups.com, "annemarthsterringa" <annemarthsterringa@...> wrote:

> [...]
            > Reuze bedankt alvast! Ik had bij het CBG in het bev.reg. van Joure gevonden dat ze naar Zwolle ging. Terugkomst heb ik niet kunnen vinden maar 1 van de mede-speurders uit Overijssel had gezien dat ze in 1888 van Zwolle terugging naar Zwolle.

          • Hinke
            Message 5 of 9 , Jan 22, 2012
              Hallo Annemarth,

              Ga morgen voor je kijken, ik heb je gegevens geprint en ik hoop dat er
              iets vermeld staat, want soms zijn personen helaas 'zomaar' verdwenen.
              Maar ik doe mijn best:-)

              groet, Hinke.

            • Hinke
              Message 6 of 9 , Jan 24, 2012
                Hallo Annemarth,

                A(a)fke is op 13-08-1897 uitgeschreven en gaat dan naar Alkmaar,
                inderdaad dus naar Noord-Holland. Haar ouders zijn daar dacht ik eerder
                naar toe gegaan. Ik heb foto's gemaakt van de fiches (van het scherm van
                de lezer) dus ze zullen niet geweldig zijn maar meestal wel leesbaar. Ik
                probeer ze je morgen te sturen, ik heb net een nieuwe laptop en het
                overzetten van de foto's naar de laptop gaat nog niet zo als ik wil:-)

                groet, Hinke.

              • annemarthsterringa
                Message 7 of 9 , Jan 24, 2012
                  Hallo Hinke,
                  Reuze bedankt voor deze zoekaktie, en antwoord!

                  Aafkes broer en schoonzus gingen daar in 1896 ook heen (ouders allang overleden) maar ik had haar nooit kunnen vinden.
                  Super!

                  Groetjes,

                  <knip>
                • Hinke
                  Message 8 of 9 , Jan 24, 2012
                    Hallo Annemarth,

                    <Aafkes broer en schoonzus gingen daar in 1896 ook heen (ouders allang overleden)>

                    Vanmiddag meer bev.reg. en gezinskaarten ingezien dus was even kwijt wat wat was:-) en ik had de foto's nog niet bij de hand. Ik hoop dat je zo weer een stapje verder komt.

                    Maar heb jij nog foto's gekregen van mij? Ik kreeg een melding dat een
                    mail niet afgeleverd kon worden. Indien nodig kan ik het nog een keer
                    proberen.

                    groet, Hinke.

                  • annemarthsterringa
                    Message 9 of 9 , Jan 25, 2012
                      Hallo Hinke, de mail met foto's zijn heel goed binnengekomen, zeer goed leesbaar. Haaartelijk dank!

                      Groet uit Delft,