Sneuper website en blog vernieuwd

  • hzijlstra
    Message 1 of 2 , Jan 3, 2012
      L.S.

      Voor de liefhebbers van online indexen van bronnen uit (Noordoost) Friesland en regelmatige blogartikelen wijs ik graag op de geheel vernieuwde site van de Historische Vereniging Noordoost Friesland:
      http://www.HVNF.nl

      Allen een mooi sneupjaar gewenst!
      Hans
      http://www.HVNF.nl
    • hzijlstra
      Message 2 of 2 , Mar 23, 2012
        L.S.

        Voor de liefhebbers van online indexen van bronnen uit (Noordoost) Friesland en regelmatige blogartikelen wijs ik graag op de updates van de afgelopen weken:
        - Vernieuwde Sneuper gepresenteerd aan burgemeester Dokkum
        - Boek: Noordhorn vanaf de schamel
        - Verleden en toekomst van het Dokkumer Lokaaltje
        - Kamerbode Feike Klases vd Lei van de Friese Admiraliteit
        - Zachte heelmeester maakte blinde ziend in 1628?
        - Statistieken Dokkumer Sontvaart: 1767 topjaar
        - Biografie van Iman Falck
        - Cornelis Pieter Sorgdrager en zijn Amelander dagboeken
        - Broncommentaren nu digitaal beschikbaar
        - Scans DTB Ee en Engwierum online
        - Een honderdjarige te Ezumazijl in 1936
        - Hidde Jans Backer in 1778 door de Engelsen gekaapt
        - Boek Vier Eeuwen Kingma in de Oostergo
        - De lijkstatie van Ernst Casimir te Leeuwarden in 1633
        - Hidde Dirks Kat na Groenlandavontuur nog Sontvaarder

        Bovenstaande artikelen met details vindt u op http://sneuperdokkum.blogspot.com (of via het tabje Blog op http://www.HVNF.nl )

        Nieuwe indexen van oa Speciekohieren, Reeelkohieren Dokkum en betalingen aan het Dokkumer weeshuis zullen binnenkort worden toegevoegd aan de pagina Archief/Indexen op http://www.HVNF.nl
        Ook proberen we een digitale versie van het boerderijenboek Pleatsen yn Eastdongeradiel (R. Tolsma) op de site te krijgen.

        Groetnis,
        Hans
        http://www.HVNF.nl
        http://sneuperdokkum.blogspot.com