kastekort...

  • no pinoy
    Message 1 of 1 , Jan 1, 2012
      Allereerst voor iedereen de beste wensen voor 2012...

      Tresoar heeft deze maand in de nieuwsbrief een verhaal over een kastekort bij wijlen de gemeente ontvanger van Haskerland.. een tekort van fl. 4700 dat al was ontstaan ten tijde dat zijn vader gemeente ontvanger was...
      Tresoar meldt dat het bericht uit de Friesche Courant van 29 januari 1882 komt..
      Mijn vraag.. weet iemand wie deze gemeente ontvanger(s) was/waren?

      Ben benieuwd, omdat een van mijn voorouders, Wieger van Eijck, overl. 1820, gemeente ontvanger en notaris in Joure was.....

      Harry van Leuveren
      Bacolod City
      Philippines