Kolmer Ameland.

  • Tiny Volker
    Message 1 of 4 , Jul 31, 2001
      Hallo Joke, de familie Kolmer komt van Nes Ameland misschien heb je iets aan de volgende gegevens.

      Sijtze Hiemstra en Tietje Kolmer zijn volgens mij toch in Amsterdam gehuwd.

      Geboorten regio 1: Waddeneilanden

      Geboorteakte Ameland Aangiftedatum 30 juli 1855, blad nr. 21 Jurjen Kolmer, geboren 29 juli 1855 zoon van Jurjen Jurjens Kolmer en Pietje Onnes

      Overlijdensakte Ameland, 1929 Aangiftedatum 13 november 1929, akte nr. 32 Jurjen Kolmer, overleden 12 november 1929, oud 74 jaar, gehuwd

      Geboorteakte Ameland Aangiftedatum 24 juli 1893, blad nr. 32 Tietje Kolmer, geboren 23 juli 1893

      dochter van Jurjen Kolmer en Jacoba de Boer N.B. aangifte door Antke Sparrius

      Huwelijksakte Ameland, 1854 Man: Jurjen Jurjens Kolmer Vrouw: Tietje Onnes Datum: 22 oktober 1854 Akte nr. 16

      Huwelijksakte Ameland, 1883 Man: Jurjen Kolmer Vrouw: Jacoba de Boer Datum: 5 december 1883 Akte nr. 11

      Overlijdensakte Ameland, 1939 Aangiftedatum 23 december 1939, akte nr. 30

      Jacoba de Boer, overleden 19 december 1939, oud 78 jaar, weduwe (geb. 1866)

      Overlijdensakte Ameland, 1898 Aangiftedatum 12 juli 1898, akte nr. 20 Tietje Onnes, overleden 11 juli 1898, oud 73 jaar, gehuwd (geb. 1825)

      N.B. Geboren te Schiermonnikoog

    • j.wagenaar
      Message 2 of 4 , Jul 31, 2001
        In mijn kwartierstaat komt de naam Kalmer voor (uit Workum). Is daar een
        link met Kolmer mee te leggen, misschien.

        Vriendelijke groeten,

        J. Wagenaar.
      • Tiny Volker
        Message 3 of 4 , Aug 1, 2001
          Beste Mevr.Hr. J. Wagenaar,

          In mijn kwartierstaat komt geen Kalmer of Kolmer voor.
          Een groot deel van mijn familie komt uit Ameland daar kende ik de naam Kolmer van.
          Er is vast een link te leggen tussen Kalmer en Kolmer.
          Kalmer komt in Workum voor en zou van Kolmer Ameland, Nes af kunnen stammen.

          Veel succes.
          met vriendelijke groeten
          Tiny Volker-Laagland.

          In mijn kwartierstaat komt de naam Kalmer voor (uit Workum). Is daar een
          link met Kolmer mee te leggen, misschien.

          Vriendelijke groeten,

          J. Wagenaar.

          of: http://go.to/frgen .

        • Joke Termaat
          Message 4 of 4 , Aug 1, 2001
            Hallo Tiny,

            Mag ik je heel hartelijk danken voor de gegevens die je mij hebt gestuurd,
            ben nu ineens een heel stuk verder. Maar vooral mijn schoondochter is hier
            erg blij mee, mooier kan het niet.
            Mocht je nog eens iets nodig hebben uit het RA Gelderland laat het me weten,
            ik woon daar vlakbij.

            Met vriendelijke groet, Joke Termaat-Schaefers, e-mail: jcts@...