Album amicorum Suffridus Saarda

  • Sake Wagenaar
    Message 1 of 1 , Dec 4, 2011
      Op mijn website heb ik een artikel geplaatst over de familienotities in
      het album amicorum van Suffridus Saarda. Hij studeerde aan de
      universiteit van Franeker, waar hij later ook promoveerde. Later was hij
      advocaat aan het Hof van Friesland. Tijdens zijn studie legde hij een
      album amicorum aan (1604). Dat 'vriendenboek' bevat bijdragen van o.a.
      hoogleraren en medestudenten. Later werd het gebruikt voor
      familienotities, die ik nu grotendeels heb ontcijferd. Ik heb geen
      volledige transcriptie gemaakt, maar kan de meeste passages nu wel
      duiden. Veel van de aantekeningen gaan over de familie Staphorstius uit
      Workum en Garijp.

      Zie voor het artikel:
      http://www.sakewagenaar.nl/vondsten-mainmenu/217-familienotities-in-album-s-saarda

      Met vriendelijke groeten,