RE: [Friesland-genealogy] namen en geslacht + Kollumer Oproer

  • Frank and Annechien
    Message 1 of 1 , Jul 29 11:48 AM
      Hello all,

      Allereerst allemaal bedankt voor de gedetailleerde bijdragen, over de
      geschiedenis van de Kollumer Oproer, en het gebruik van voornamen in
      Friesland, vooral Nynke, Onno, Izaak en anderen.
      Heb ik weer wat om te verwerken ;-)

      Ondertussen vond ik op RyksArgyf hetvolgende:
      Namenthesaurus
      Hoofdvorm: IEPKE (man)
      Schrijfvorm(en): Ebke, Eepke, Eipke, Epke, Epko, Iebke, Iepge, Iepke, Iepko,
      Iiepke, Iiopke, Iipke, Ipk, Ipke, Jepke, Jipke, Jpke, Ypke

      Maar, ook op RA, een speurtocht naar Ypke's levert wel degelijk jongens EN
      meisjes op, misschien iets vaker jongens, maar toch alletwee.

      De Ypke in kwestie is ondertussen toch opgelost, want ik vond ZIJN ouders en
      grootouders, opa was een Ypke, en ik vond zijn geboorteakte.
      Toch interessant om hier wat dieper in te duiken.

      nogmaals bedankt allemaal,

      Frank van Thienen
      Vernon, BC Canada