RE: [Friesland-genealogy] Re: Anne Bokma

  • y.zandbergen
    Message 1 of 28 , Nov 11, 2011
      Bedankt voor alle moeite en wat er gevonden is.
      Nu nog de persoonskaart aanvragen
      Kunnen de kinderen van Anne Bokma ook op zijn persoonskaart staan?
      Jan

      From: corneliusboekema@...
      Date: Thu, 17 Nov 2011 19:34:58 -0500
      Subject: [Friesland-genealogy] Re: Anne Bokma

      Jan, als Anne geboren is in Oldeboorn, Utingeradeel, op 28 Jan. 1905, dan
      kan hij de zoon zijn van Hendrik Bokma die op 21 Jan. 1904 trouwde, in
      Utingeradeel, met Lutske Harmsma. Hendrik is de zoon van Anne Johannes Bokma
      en Grietje Teitsma en geboren op 1 Jan. 1882. Lutske is de dochter van Harm
      Harmsma en Anna Catharina Frederica Cnossen en geboren op 2 April 1881. Zij
      overleed in Heerenveen op 12 Juni 1942 (61 Jaar) en was getrouwd. Hendrik
      moet dus later zijn overleden, maar ik kan niets meer over hem vinden.
      Gegevens te vinden via Tresoar en Genlias. Eigenaardig dat er geen geboortes
      van Hendrik en Lutske vermeld worden. Maar het kan best zijn dat Anne hun
      zoon is en dat zij uit Friesland vertrokken waren, om wat voor redenen dan
      ook.

      Tresoar vermeldt geen enkele Krapman. Genlias vermeldt vele Krapmans in
      andere Provincies, maar geen Anne Krapman.

      Misschien kom je toch wat verder?

      Cor Boekema

    • y.zandbergen
      Message 2 of 28 , Nov 11, 2011
        Bedankt een ieder , ben nu met de stamboom Bokma in 1 dag tot midden 1600
        gekomen

        Wat is internet toch prachtig

        Bedankt voor alle moeite en wat er gevonden is.
        Nu nog de persoonskaart aanvragen
        Kunnen de kinderen van Anne Bokma ook op zijn persoonskaart staan?
        Jan
        <knip>

      • nynke van den hooven

          Message 4 of 28 , Nov 18, 2011
            En ter aanvulling, op de meeste gemeentearchieven zijn de aktes binnen
            de daarvoor gestelde termijn, dus 100-75-50 jaar wel in te zien.
            Haskerland is in te zien tot en met ca. maart van de betreffende jaren
            en ik neem aan Doniawerstal ook maar daar heb ik nog niet naar gekeken.

            groet, Hinke.

            Message 5 of 28 , Nov 18, 2011

              _____