Re: [Friesland-genealogy] Aafke Weidema

  • Dirk Weidema
    Message 1 of 5 , Nov 8, 2011
      Hallo Nynke,

      Je hebt er duidelijk heel veel plezier aan beleefd om alles op een rijtje te krijgen.
      Dit moet uren zoekwerk zijn geweest. Ik maak werkelijk een diepe buiging voor je.
      Als ik zie wat je allemaal bijelkaar hebt kunnen vinden moet je haast wel overal
      een abonnement hebben afgesloten. Zelfs bij de "Newspaper archives" moet ik betalen
      voor informatie.
      Hoe doe jij dat toch? Welke achterdeuren gebruik jij?

      Ik heb uit "armoede" Mr. Henry A. Weidema uit Champlin maar een brief gestuurd voor
      up-to-date info. Nu maar hopen dat ook hij niet inmiddels is gaan "hemelen".

      Groetjes en nogmaals bedankt voor het vele werk Nynke,

      Dirk

      Message 2 of 5 , Nov 8, 2011
        Hallo Dirk,

        Graag gedaan, ik ben nu eenmaal zwaar onderzoeksverslaafd….en valt reuze
        mee, hoor, met de tijd die ik er aan kwijt ben.

        Ik heb een voorkeur voor voordeuren ;-) Mijn enige abonnement is dat op de
        Amerikaanse gegevens van www.ancestry.com <http://www.ancestry.com/> .
        Daarnaast zoek ik m.b.t. Amerika vaak op www.familysearch.com
        <http://www.familysearch.com/> waar gegevens over het algemeen gratis
        kunnen worden ingezien. Voor passagierslijsten ná 1892 is
        www.ellisislandrecords.org <http://www.ellisislandrecords.org/> een hele
        goeie.

        En ik Google me suf natuurlijk ;-)!

        Alle hoop is nu gevestigd op Henry A. Weidema…

        Met vriendelijke groet

        Nynke van den Hooven

        _____

[...]

        <knip>

      • Dirk Weidema
        Message 3 of 5 , Nov 8, 2011
          Nynke, ik heb op typisch Amerikaanse wijze nog een "ijzer" in het vuur nl.
          de pastor van de Silver Creek Community Church himselve gaat eens voor mij rondsnuffelen.
          Dit is wat hij mij schreef:

          Hi Dirk,

          I'm Luke Baehr the new pastor here at Silver Creek Community Church. I know that there's no one in the congregation currently with the last name of Weidma, but I know that many people in this church are long-timers. I will ask if they know of any Weidmas in the area. Hopefully I can help you out. I am something of a family historian myself so I know the fun of poking around through this sort of thing.

          Luke

          "Jenever can tell"

          De bronnen die je noemt heb ik geraadpleegd maar ik haal er toch niet uit wat jij boven water weet te halen.
          Dat zal dan waarschijnlijk op Ancestry verkregen zijn.
          Anyhow, ik heb weer een paar flinke stappen kunnen zetten.

          Bedankt, Dirk